اخبار لوازم خانگی

خرید کالای خارجی به معنای حبس سرمایه ملی است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: خرید کالای خارجی به معنای حبس سرمایه ملی است و تک تک ایرانیان در حمایت از اقتصاد کشور وظیفه دارند در قطار حمایت از تولید ملی سوار شوند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدرضا منصوری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با خرید هر کالای ایرانی بستری مناسب در حفظ و گسترش اشتغال جوانان ایجاد می شود و این گفتمان باید همه گیر شود که خرید کالای خارجی مشاغل کشور را محدود می کند. وی با تاکید بر جلوگیری از کالای قاچاق و واردات بی رویه به کشور اظهار کرد: در برخی موارد، تعرفه اجناس خارجی کمتر از اجناس داخلی است که این امر به استقبال از کالای غیرایرانی دامن می زند و عاملی اساسی گرفتن توان رقابتی داخل است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تولید داخل تحت تاثیر مستقیم خرید کالای خارجی قرار می گیرد، ادامه داد: بسیاری از اجناس چینی با برندهای ترک به مردم عرضه می شود و خریداران تنها به دلیل نام یک برند، محصول را خریداری می کنند.
منصوری، توانمندی تولیدات داخل به ویژه در حوزه لوازم خانگی و پوشاک را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جریان سازی فرهنگی در حمایت از تولید داخل نیازی پایه است و مردم باید علاوه بر شناخت تولیدات داخلی، برای خرید و تبلیغ آن حساس باشند.
وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز از پرداخت تسهیلات با سود کم به تولید کنندگان حمایت کرده است چراکه سود 25 درصدی تسهیلات تولید نمی تواند با سود یک یا 2 درصدی تسهیلات در کشور چین و قیمت اجناس این کشور رقابت کند.
منصوری، طرح اهداء کارت 100 میلیون ریالی خرید جهیزیه ایرانی را اقدامی مثبت در راستای تبلیغ و حمایت از تولیدات داخل دانست و گفت: این اقدامات باید به صورت مستمر اجرایی شود.
شرط بقای برند کالای ایرانی و حفظ و افزایش اشتغال در بنگاه های تولید، خرید ایرانی است، در حالی که 2 هفته تا آغاز سال جدید باقی مانده، فرصت خوبی است که با خرید کالای ساخت داخل سنت «نو نوار شدن» را به جای آوریم و به پیشواز نوروز برویم.
با توجه به اهمیت این موضوع، خبرگزاری جمهوری اسلامی همسو با سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کمپین خبری «خرید کالای باکیفیت داخلی» را برای بهبود وضعیت تولید و معیشت کارگران ایرانی از 15 اسفند آغاز کرده است.

نظر شما چیست؟