اخبار لوازم خانگی

مصرف کالای ایرانی حمایت از تولید داخلی و کمک به رشد اقتصادی کشور است

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: مصرف کالاهای ایرانی در کنار رونق و رشد اقتصادی، معضل بیکاری در جامعه را کاهش داده و شکوفایی تولید ملی را در پی خواهد داشت.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مهناز همتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تحقق یافتن مقوله مهم اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب زمانی عملی خواهد شد که ما به مصرف کالاهای داخلی سوق پیدا کنیم.
وی افزود: در این راه یکی از اساسی ترین گام های مردم برای نزدیک تر شدن به این امر، مصرف کالاهای تولید داخل به جای نمونه های خارجی است و هر ایرانی باید بر روی استفاده از کالای داخلی عرق داشته باشد.
مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: ملموس ترین اثر مصرف کالاهای داخلی افزایش موقعیت شغلی و کاهش آمار بیکاری بوده که توجه جدی به این مقوله در مسائل اجتماعی نیز بسیار حائز اهمیت است.
همتی با اشاره به نقش دولت در حمایت از واحدهای تولیدی یادآور شد: دولت باید از ورود کالاهای بی کیفیت خارجی ممانعت کند و ضمن مبارزه با قاچاق کالا از این واحدها حمایت کرده و با تشویق سرمایه گذاران، تهیه مواد خام و انرژی واحدهای تولیدی و حذف ورود کالاهای لوکس غیر ضروری همکاری لازم با تولید کنندگان را بعمل می آورد.
وی گفت: دولت تدبیر و امید اقدام های خوبی در راستای حمایت از مصرف کالاهای داخلی انجام داده است، به عنوان مثال دولت در سال گذشته مصوب کرد خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی در تمامی دستگاه های اجرایی ممنوع است و ذیحسابان اداره های دولتی مکلف شدند تا از پرداخت اعتبار خرید کالاهای خارجی خوداری کرده تا استفاده از کالاهای داخلی از این بخش ها شروع شود.
به گفته وی، اجرای دقیق و کامل قانون ممنوعیت خرید محصولات خارجی توسط سازمان های دولتی در واقع نوعی تشویق تولید کنندگان داخلی است تا کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند.
همتی با اشاره به نقش سازمان ملی استاندارد در حمایت از مصرف کالاهای داخلی افزود: این سازمان با نظارت، کنترل کیفیت کالاهای داخل، وارداتی، صادراتی و جلوگیری و ممانعت از صدور کالاهای نامرغوب نقش مهمی در حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی دارد و امکان زمینه رقابت کالای ایرانی با کالاهای مشابه خارجی را با هدف حفظ بازارهای بین المللی فراهم می کند.
وی اضافه کرد: به طور قطع مصرف کالای ایرانی باعث پویایی اقتصاد کشور، اشتغالزایی، شکوفایی تولید ملی، افزایش صادرات و جلوگیری از تعطیلی صنایع و کارخانه ها را در پی خواهد داشت.
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: اگر منابع کشور را برای خرید کالاهای بی کیفیت هزینه کنیم که به صورت قاچاق یا غیر قاچاق وارد کشور می شود به اقتصاد و تولید ملی ضربه زده و بازار کار را برای کشورهای دیگر ایجاد کرده ایم.
تجربه کشورهای موفق در رونق اقتصاد و اشتغال نشان می‌دهد خرید کالاهای با کیفیت تولید داخل می ‌تواند با افزایش تقاضا، ظرفیت تولید را بالا برده و در نتیجه فضای بسیار مناسبی برای توسعه‌ و بهبود روز افزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغالزایی فراهم کند.

 

نظر شما چیست؟