اخبار لوازم خانگی

یک فعال اقتصادی: تولید کنندگان ایرانی برای معرفی کالاهای خود باید بیشتر تلاش کنند

یک فعال اقتصادی و مسوول نمایندگی برندهای معتبر لوازم خانگی در غرب کشور، ناشناخته بودن محصولات ایرانی را یکی از دلایل خریداری نکردن آن از سوی مردم دانست و گفت: تولید کنندگان ایرانی در معرفی خوب کالای خود ضعیف هستند و باید این بُعد خود را بیشتر تقویت کنند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بهمن صابری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نبود اطلاع رسانی و تبلیغ مناسب یکی از دلایل فراموشی و استقبال نکردن مردم از محصولات ایرانی است که انتظار داریم رسانه ها در این ارتباط بیشتر با بخش تولید همکاری و هم افزایی داشته باشند.
او با بیان اینکه امور تبلیغات و اطلاع رسانی موضوعی تخصصی و بسیار مهم است، گفت: ضعف در شناساندن کالا از سوی تولید کنندگان موجب شده مردم کشورمان اطلاع چندانی از وجود چنین کالای در کشور نداشته باشند و شاید بخشی مهم استقبال نکردن مردم از محصولات داخلی به ناشناخته ماندن محصولات بر می گردد.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر در کشور لوازم خانگی با کیفیتی تولید شده است، گفت: در برخی از محصولات توان رقابت با مشابه خارجی را داریم که نمونه آن انواع کولرهای آبی است که امروز با کیفیت بالا و قیمت مناسب و متناسب برای شرایط آب و هوایی کشور تولید می شود.
این فعال اقتصادی راه برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی کشور را تلاش همگانی برای رونق بازار دانست و گفت: امورز شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی زیادی هستیم و بیکاران فراوانی در جامعه داریم که باید همه دست به دست هم بدهیم و از این وضعیت خارج شویم.
صابری، خریداری کالای ایرانی را یکی از راهکارهای رونق اقتصاد کشور دانست و افزود: وقتی محصول ایرانی خریداری شود به تبع واحدهای تولیدی هم احیا می شوند و اشتغال هم ایجاد می شود.
او مانور دادن بر روی خریداری محصولات داخلی را یکی از رسالت های مهم هر ایرانی بخصوص فعالان فرهنگی و رسانه ها دانست و اقدام خبرگزاری ایرنا در این ارتباط را اقدامی ماندگار و بسیار موثر دانست.
وی از رسانه های دیگر خواست به طور مستمر و در طول ایام سال به تشریح کیفیت و معرفی کالاهای ایرانی بپرازند و واحدهای تولیدی هم برای معرفی محصول خود با رسانه ها همکاری کنند.
با نزدیک شدن به عید نوروز و رونق خرید مردم از بازار، خبرگزاری جمهوری اسلامی با هدف افزایش رونق تولید داخلی و کمک به اقتصاد کشور، پویش (کمپین) مصرف کالای ایرانی راه اندازی کرده است.
براین اساس ایرنا همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، پویش خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، کلید زده است.

نظر شما چیست؟