دکوراسیون منزل

دکوراسیون موثر و جذاب خانه ی شما

دکوراسیون داخلی یک خانه منعکس کننده ی ویژگی ها و خصوصیات افراد ساکن آن می باشد. بعضی افراد استعدادی ذاتی در دکور کردن محیط زندگی خود دارند و بعضی دیگر با یافتن راه ها و ایده های مناسب، فضای خانه ی خود را دکور می کنند. در این قسمت بدون در نظر گرفتن استعداد ذاتی افراد، راه هایی برای دکوراسیون موثر و جذاب خانه ی شما پیشنهاد کرده ایم.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،

۱: یک نقطه ی تمرکز و شاخصه ی اصلی برای فضای خود در نظر بگیرید.
نقطه ی تمرکز فضا قسمتی از دکوراسیون خانه است که چشم افراد را به بحض ورود به خود جذب می کند. بعضی از خانه ها نقطه ی تمرکز طبیعی دارند، مانند شومینه، یک پنجره بزرگ، یا حتی یک قفسه. برای قسمت هایی از خانه که شاخصه ی اصلی ندارد می توانید با وارد کردن یک فرش با رنگی متفاوت یا رنگ آمیزی متفاوت یک دیوار، فضا را دارای نقطه ی تمرکز کنید.

۲: خطوط فضا را مشخص کنید و به کمک آن ها دکوراسیون و چیدمان خانه را انجام دهید.
این خطوط  می توانند شامل دیوار ها، سقف، کفسازی و مرز هایی برای معنی کردن و کاربری دادن به یک فضا یک فضا باشند.
خطوط افقی باعث عریض تر به نظر رسیدن فضا می شوند و فضا را اندکی رو به پایین و شیب دار نشان می دهند. این خطوط فضا را دنج و صمیمی می کنند.
خطوط عمودی کمک می کنند تا فضا با ارتفاع بیشتری دیده شود و باعث می شوند فضا سنتی تر و رسمی تر دیده شود.
خطوط مورب، این خطوط انرژی فضا را بیشتر می کنند.
منحنی ها جذابیت بصری فضا را افزایش می دهند.

۳: رنگ
نیازی نیست انتخاب رنگ از میان رنگ های مرسوم و به روز باشد، می توانید هر رنگی را که الهام بخش شما در طراحی است و همچنین هماهنگ با عناصر به کار رفته در دکوراسیون فضا باشد انتخاب کنید.

۴: مبلمانی انتخاب کنید که #عملکرد فضا را به حداکثر خود برساند.
وقتی که عملکرد فضای داخلی خود را مشخص کردید ( اتاق خواب، نشیمن، آشپزخانه و ..) انتخاب مبلمان متناسب با عملکرد فضا آسان ترمی شود. عملکرد هر وسیله ای که قصد خرید آن را می کنید تجسم کنید، این کار باعث می شود علاوه بر زیبایی مبلمان به عملکرد متناسب با فضای خاص هر وسیله توجه کنید.

۵: نورپردازی
در نورپردازی فضای داخلی اول به نورپردازی محیطی ( بالای سر) سپس به نورپردازی تاکیدی و سایر نور های تزیینی و متمرکز توجه کنید.

۶: قانون اعداد فرد را پیاده کنید.
احتمالا درباره ی قانون عدد ۳ در عکاسی شنیده اید، در دکوراسیون داخلی یک فضا بهتر است قطعات و قسمت های مختلف به تعداد فرد باشند.

۸: استفاده از بافت های متفاوت.
ایجاد بافت ها و رنگ های متفاوت در هر قسمت از خانه، مثل قدم گذاشتن از دنیایی به دنیای دیگر است به گونه ای که هر یک از بخش ها اندکی از ویژگی ها و خصوصیات بخش های دیگر را دارا می باشند و در عین حال جدا از هم اند.

 

نظر شما چیست؟