اخبار لوازم خانگی

بخشی از نمایشگر گلکسی اس 8 حساس به فشار خواهد بود

گزارش‌های جدید نشان از این دارند که بخشی از نمایشگر OLED گلکسی اس ۸ سامسونگ حساس به فشار است و کار کلید فیزیکی Home را شبیه‌سازی می‌کند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اپل با رونمایی از آیفون ۶ اس فناوری جدیدی با گوشی‌های هوشمند خود همراه کرده که همان 3D تاچ یا لمس سه‌بعدی است. با استفاده از این فناوری کاربران می‌توانند بسته به فشار واردشده در زمان لمس نمایشگر، قابلیت‌های مختلفی را مورد استفاده قرار دهند. با توجه به اینکه این قابلیت تا به امروز در آیفون‌های مجهز به نمایشگر ال‌سی‌دی مورد استفاده قرار گرفته است، مشخص نیست در آیفون ۸ که بنا بر شنیده‌ها از نمایشگر OLED بهره می‌برد، شاهد چه فناوری جدیدی برای درک حساسیت فشار خواهیم بود. حال به نظر می‌رسد سامسونگ به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی اصلی نیاز اپل به نمایشگر‌های OLED، راهکاری برای این مسئله پیدا کرده است.

رسانه‌های کره‌ای اعلام کرده‌اند سامسونگ فناوری حساس به فشار پیشرفته‌ای توسعه داده است که می‌توان از آن در نمایشگر‌های OLED استفاده کرد. بنا بر شنیده‌ها، این فناوری در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلونا به‌صورت محدود برای شماری از شرکا در مراسمی خصوصی به نمایش گذاشته شده است. اطلاعات موجود برگرفته از منابع نزدیک نشان از این دارند که این فناوری در حال حاضر امکانات محدودی در اختیار کاربران قرار خواهد داد و از این‌رو تکنولوژی مورد نظر در گلکسی اس ۸  قابلیت‌های محدودی خواهد داشت.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، قابلیت‌های محدود به این معنی است که تنها بخش محدودی از نمایشگر که در واقع نوار ابزار پایینی است، به فشار واردشده در زمان لمس حساس خواهد بود و در واقع کلیدی مجازی Home از این ویژگی به‌طور خاص بهره می‌برد. برای مثال در صورت کلیک روی این کلید با فشار انگشت کم و زیاد می‌توان انتظار داشت نتایج متفاوتی رؤیت شود. اظهارات منابع موجود در چرخه‌ی تولید محصول نشان از این دارند که گلکسی نوت ۸ سامسونگ که در تابستان سال جاری میلادی راهی بازار می‌شود، شاهد پیاده‌سازی این فناوری در کل فضای نمایشگر خواهد بود.

البته باید به این نکته اشاره کرد که پی ۹ پلاس هواوی با وجود بهره‌گیری از پنل OLED، از فناوری موسوم به فورس تاچ استفاده می‌کند. البته فناوری هواوی را باید بهینه‌شده‌ی تکنیکی خواند که اپل در گوشی‌های هوشمندش مورد استفاده قرار می‌دهد. از این‌رو باید در انتظار گلکسی اس ۸ باشیم تا ببینیم فناوری جدید حساس به فشار سامسونگ چه قابلیت‌هایی به همراه دارد./زومیت/

نظر شما چیست؟