اخبار لوازم خانگی

تابلو فرش هایی که رقیب فرش‌های دستباف شدند

عابد گفت: بافت تابلو فرش درتعداد بسیار بالا در سال‌های اخیر، موجب کاهش رغبت مشتریان به فرش دستباف شد و فرهنگ فرش زیرپا را به روی دیوار تغییر داد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در کنار انواع فرش ها، گلیم ها و جاجیم هایی که برای زینت کف اتاق‌ها و خانه ها به کار می روند، تابلو فرش ها هم برای آراستن دیوارهای منازل کاربرد دارند و می توان گفت تابلوفرش کالایی تزیینی و دکوری است.

ایران یکی از کشورهای پیشرو در بافت و تولید این مدل از فرش‌هاست و عده زیادی در کشور به غیر از تولید فرش به تولید تابلوفرش می پردازند.

محمدرضا عابد، مدیرعامل شرکت سهامی فرش و مشاور عالی مرکز ملی فرش ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بافت تابلو فرش در تعداد بسیار بالا در سال‌های اخیر، موجب کاهش رغبت مشتریان به فرش دستباف شد و فرهنگ فرش زیرپا را به روی دیوار تغییر داد.
 
وی در ادامه افزود: به دلیل محدودیت فضا در آپارتمان‌ها ، این رشته بیشتر در شهرها رواج یافته و قالیبافی روستایی را که بخش مهم این هنر صنعت ناب ایرانی به شمار می رفت، از سکه انداخت.
 
 گفتنی است بافندگانی که در حوزه بافت تابلوفرش فعال هستند، بیشتر به صورت تفریحی فعالیت می‌کنند.
 
مدیرعامل شرکت سهامی فرش، با اشاره به دلایل رویکرد تعداد زیادی از افراد به سوی بافت تابلوفرش، تصریح کرد: دلیل عمده این استقبال از بافت تابلو فرش این است که بسیاری از این افراد به دنبال بیمه قالیبافی بودند و با علم کردن یک دار کوچک توانستند خود را در زمره قالیبافان جا بزنند.
 
وی همچنین، اضافه کرد: منابع بیمه قالیبافی باید به سمت قالیبافان واقعی برود و قالیبافان روستایی که واقعاً مستحق بیمه شدن هستند از این حق قانونی خود محروم نشوند.
 
وی در پایان با تأکید بر این موضوع که نحوه حمایت باید براساس نیازهای بازار تعیین شود، اظهار داشت: مرکز ملی فرش ایران و متولیان امر باید در جهت سروسامان دادن به موضوع فرش و تابلو فرش ، سیاست گذاری مشخصی داشته باشند تا توجه به یک زمینه موجب ضربه زدن به دیگری نشود.
 

نظر شما چیست؟