اخبار لوازم خانگی

بازدید اختصاصی «ال کا ایران» از خط تولیدات سامسونگ در ایران

مدت ها بود نوک پیکان انتقادات برخی از افراد از جمله برندهای تولید کننده داخلی به سمت برند کره ای سامسونگ در ایران نشانه رفته بود.به عقیده منتقدین، سامسونگ در ایران تولید نداشته و بیشتر در حال واردات قطعات و به عبارتی مونتاژ ساده محصولات است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدت ها بود نوک پیکان انتقادات برخی از افراد از جمله برندهای تولید کننده داخلی به سمت برند کره ای سامسونگ در ایران نشانه رفته بود.به عقیده منتقدین، سامسونگ در ایران تولید نداشته و بیشتر در حال واردات قطعات و به عبارتی مونتاژ ساده محصولات است.

بر همین اساس با هماهنگی مدیران ارشد سامسونگ تصمیم به بازدید از کارخانه های تولیدی سامسونگ در ایران گرفته  و صبح دیروز میهمان جاده مخصوص بوده ایم و از سه کارخانه مختلف سامسونگ بازدید کردیم.

در ادامه  می توانید بخش اول گزارش این بازدید را به همراه گزارش تصویری آن که در اولین پایگاه تخصصی اخبار لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» منتشر شده است، بخوانید.

پس از بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس که معتقد بودند سامسونگ در حال تولید محصول در ایران است و به عمق داخلی سازی بسیار خوبی رسیده است، حال در نگاه اول آنچه که توجه خبرنگار ما را جلب کرد بود تعداد نیروی کار فعال و جوان در این کارخانه بود.بیش از 3500 نیروی کار جوان در این کارخانجات در حال فعالیت هستند.

در بخش اول گزارش که از خطوط تولید تلویزیون های سامسونگ و همچنین خطوط تولید یخچال فریزرهای این برند کره ای تهیه شده، می توان مدعی شد که سامسونگ در حال تولید محصولات کره ای با تکنولوژی روز کره، در ایران است.

این کارخانجات بر خلاف ادعای برخی منتقدین که اذعان داشتند در این سوله ها تعداد اندکی دستگاه قدیمی وجود دارد و سامسونگ به هیچ وجه نمی تواند اسم تولید کننده را یدک بکشد، از پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه های کره ای بهره میبرد.

مهندسان حاضر در کارخانه در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه اگر دستگاهی خراب شود می بایست حتما به دست کارشناسان کره ای تعمیر گردد بیان داشتند : به هیچ وجه اینگونه نیست.تمامی دستگاه های توسط متخصصین دوره دیده ایرانی تامین و نگه داری می شوند.متخصصین ما آموزش کامل را دیده و نیازی به مهندسان کره ای جهت تعمیر دستگاه نیست.

به گزارش خبرنگار «ال کا ایران» مراحل تولید بسیار پیچیده و نیاز به تخصص ویژه دارد.تمامی مهندسان حاضر در خطوط تولید کاملا مسلط به مراحل تولید بوده و دوره های لازم را در کشور کره گزرانده اند.تمامی کارگران خط تولید نیز با مهارت لازم به فرایند تولید اشراف داشته و آنان نیز دوره های لازم را دیده اند.

به نظر میرسد در نگاه اول و در حداقل مثبت اندیشی، انتقال تکنولوژی تا مقدار بسیار زیادی صورت گرفته و عمق داخلی سازی محصولات همانطور که نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به آن اشاره کرد، بسیار زیاد است.

 

نظر شما چیست؟