اخبار لوازم خانگی

مسیر تحول صنعت لوازم خانگی ایران از جاده برجام

سال های تحریم بر خلاف آنچه که دولت گذشته ادعا می کرد که تحریم ها بر اقتصاد ایران اثری نخواهد گذاشت، بسیاری از صنایع کشور را تا مرز نابود کشاند.در خوش بینانه ترین حالت، افزایش 150 درصدی قیمت ها باعث رکود شدید شده بود و در صنایعی ماننده صنعت لوازم خانگی که در مسیر توسعه و تحول قرار داشت، به بن بست تکنولوژی رسید.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سال های تحریم بر خلاف آنچه که دولت گذشته ادعا می کرد که تحریم ها بر اقتصاد ایران اثری نخواهد گذاشت، بسیاری از صنایع کشور را تا مرز نابود کشاند.در خوش بینانه ترین حالت، افزایش 150 درصدی قیمت ها باعث رکود شدید شده بود و در صنایعی ماننده صنعت لوازم خانگی که در مسیر توسعه و تحول قرار داشت، به بن بست تکنولوژی رسید.

خبر تعطیلی کارخانه های ارج و آزمایش نیز، ثمره تحریم و البته عدم مدیریت و به روز رسانی تکنولوژی های تولید محصولات بود که امکان تعامل و همکاری با برندهای معتبر خارجی، وجود نداشت.

عقب ماندگی صنعت لوازم خانگی کشور در عدم تعامل با برندهای معتبر دنیا خلاصه می شد و در نتیجه کاهش تمایل خریدار به محصولات داخلی، سونامی رکود را در بازار ایران به وجود آورده بود.

اما رویکرد دولت تدبیر و امید فصل تازه ای را در صنایع کشور رقم زد.گفتگو و تعامل که در تمامی کشورهای پیشرفته و صاحب سبک در تولید یک امر واجب است، به کشور ما نیز القاء شد تا در ادامه این مسیر به اتفاق بزرگی به نام “برجام” برسیم.

خبرهای خوش این روزهای صنعت لوازم خانگی ایران حاکی از تغییرات بنیادین در این صنعت بالقوه کشور است.صنعتی که سال های متمادی از القوه بودن آن سخن گفته شد اما هیچ رویکرد جدیدی در بالفعل رساندن آن وجود نداشت.

همکاری کمپانی معتبر بوش آلمان (Bosch) با شرکت بوتان جهت تولید پکیج و آبگرمکن، سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت احیای آزمایش و همکاری با برندهای آسیایی و اروپایی، حضور سرمایه گذاران ایتالیایی جهت همکاری با شرکت ارج، ایجاد خط تولید برندهای کره ای و انتقال تکنولوژی و بسیاری دیگر از اتفاق های خوش صنعت لوازم خانگی ایران، حکایت از شروع تحولات در صنعت لوازم خانگی ایران دارد.

مدیریت و برنامه ریزی درست در جهت استفاده بهینه از برجام در صنعت لوازم خانگی باعث تحولات اساسی و بزرگ در این صنعت خواهد شد.برجام فرصت تعامل و گفتگو را به وجود آورد و حال زمان آن رسیده که صنعت لوازم خانگی ایران در مسیر توسعه و قرار گرفتن در کلاس جهانی گام های بلندتری بر دارد.

نظر شما چیست؟