اخبار لوازم خانگی

ال جی با سرمایه‌گذاری ۳/۵ میلیارد دلاری، تولید پنل اولد را افزایش می‌دهد

سامسونگ با ۹۵ درصد سهم بازار، بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل اولد در دنیا است. حال ال‌جی قصد دارد با سرمایه‌گذاری زیاد، به رقابت شدید با سامسونگ بپردازد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با روی آوردن سازندگان بزرگ گوشی هوشمند به نمایشگر اولد، ساخت آن سودآوری زیادی خواهد داشت. اما با وجود تقاضای بالا، سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل اولد بوده و با سهم ۹۵ درصدی بازار را قبضه کرده است. ال‌جی قصد دارد از قافله عقب نماند. بنا بر گزارش‌ها، ال‌جی قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۳.۵ میلیارد دلاری در کارخانه P10 جدید خود، میزان تولید پنل اولد را تا نصف تولید سامسونگ افزاش دهد. بنا بر گفته‌های منابع آگاه، ال‌جی در ابتدا قصد داشت سرمایه‌گذاری خود را روی تلویزیون‌های اولد متمرکز کند؛ اما تقاضای بالا باعث شد ال‌جی تصمیم خود را عوض کند و میزان سرمایه‌گذاری خود برای تولید پنل اولد برای گوشی‌ هوشمند را افزایش دهد.

کارخانه P10 که در شهر پاجو استان گیونگی قرار دارد، در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۸ به اتمام می‌رسد. ال‌جی تصمیم دارد میزان تولید در این کارخانه را تا سال ۲۰۱۹ به ۶۰ هزار واحد برساند. ال‌جی علاوه بر کارخانه P10، در دو کارخانه دیگر نیز میزان تولید اولد برای موبایل را افزایش خواهد داد. اگر برنامه‌های ال‌جی دقیق پیش برود، تا سال ۲۰۱۹ میزان تولید ال‌جی به ۱۲۰ هزار واحد می‌ٰرسد که تقریبا نصف میزان تولید سامسونگ است.

در عین حال، ال‌جی به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری برای تلویزیون‌های اولد نیز هست. تمرکز ال‌جی بر استفاده از نسل ۸.۵ پنل‌ اولد خواهد بود.

منبع:زومیت

نظر شما چیست؟