سایر خبرها

۵ اشتباه که در استفاده از لباسشويي مرتکب مي‌شويم

با وجود حجم بسيار زياد لباس هاي کثيف، قطعا در تعطيلات آخر هفته، فشار بسيار زيادي بر ماشين لباسشويي شما وارد خواهد شد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت هاي تعميرات لوازم خانگي در روزهاي آخر هفته با حجم بالايي از تماس هايي رو به رو مي شوند که نيازمند تعميرات ماشين لباسشويي هستند، در واقع ۲۵ درصد از تماس هايي که به مراکز تعميرات لوازم خانگي مي شود در روزهاي آخر هفته است! قطعا اين حجم از نياز به تعميرات، بسيار زياد است.
به دليل تمام اين اتفاقات، مهندسين و متخصصين در اين حوزه تصميم گرفتند که خانواده ها را با اشکالات و اشتباهاتي که ممکن است در استفاده از ماشين لباسشويي مرتکب شوند آشنا کنند. در اين مطلب با ما همراه باشيد تا اين اشتباهات رايج را بشناسيم.

۱. بعد از هر دوره شستشو درب ماشين لباسشويي را باز نمي‌گذاريد
نبستن درب ماشين لباسشويي پس از هر دوره شستشو مي تواند براي ماشين لباسشويي شما مفيد باشد. اين کار باعث جلوگيري از رشد کپک بر روي لاستيک‌هاي داخل ماشين لباسشويي مي‌شود. علاوه بر آن، باعث مي‌شود تا ماشين لباسشويي شما همواره بوي طراوت و تازگي بدهد.

۲. هيچوقت فيلتر آب را تميز نمي‌کنيد
شستشو و تميز کردن فيلتر آب، هميشه ايده بسيار خوبي به نظر مي رسد. اين کار بسيار لازم و ضروري به حساب مي آيد، چراکه امکان دارد خاک و دوده، محفظه فيلتر آب شما را مسدود کند که نه تنها باعث ضربه وارد کردن به ماشين لباسشويي شما مي شود، بلکه لباس‌هايتان را نيز به خوبي شستشو نخواهد داد.

۳. از يک دور خالي داغ براي لباسشويي خود استفاده نمي‌کنيد
اگرچه بسياري از مارک هاي مواد شوينده مشخص مي‌کنند که احتياجي به شستشوي ماشين لباسشويي با حرارت بالا نيست، ولي درجه حرارت پايين نمي تواند گرد و خاک و ميکروب هاي ماشين لباسشويي را به درستي شستشو دهد؛ بنابراين بعد از هر دور شستشوي ماشين لباسشويي، يک دور آن را بدون پودر و با درجه حرارت بالا شستشو دهيد. اين عمل، راهکار بسيار خوبي است تا به کمک آن بتوانيد ماشين لباسشويي خود را تميز و تازه نگه داريد.

۴. فراموش مي‌کنيد که سيني مواد شوينده را تميز کنيد
مواد شوينده قديمي مي‌تواند باعث گرفتگي و انسداد در ماشين لباسشويي شود که به دنبال آن در شستشوي مناسب آن هم اختلال ايجاد خواهد شد؛ بنابراين حتما با شستشو و تميز کردن سيني مواد شوينده با آب گرم از جلوگيري از اين مسئله اطمينان حاصل کنيد.

۵. هميشه به ماشين لباسشويي خود اضافه بار مي‌دهيد
يکي از اشتباهات کليدي در استفاده از ماشين لباسشويي، داشتن اضافه بار آن است. ماشين لباسشويي براي شستشوي کافي و مناسب لباس هاي شما احتياج به فضاي کافي براي چرخش و شستشو دارد. وجود لباس هاي بيش از حد معمول و استاندارد در لباسشويي مي تواند در طولاني مدت باعث ايجاد مسائل و خرابي در اين دستگاه شود.

منبع:چیدانه

نظر شما چیست؟