سایر خبرها

کدام واحدهای صنعتی و معدنی وام تسهیلات رونق تولید می‌گیرند؟

واحدهای تولیدی و صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات طرح جدید رونق تولید در سال جاری مکلف و متعهد به پذیرفتن دو شرط جدید شدند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در حالی طرح رونق تولید در سال جاری ادامه خواهد یافت که در پیش بینی اولیه ۳۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به ۲۱ هزار واحد صنعتی و معدنی در نظر گرفته شده است. طرحی که در سال گذشته با پرداخت حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان به ۲۵ هزار واحد صنعتی و تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

بنا بر تکلیف ابلاغ شده طرح رونق تولید در سال جاری به منظور ارائه تسهیلات ٣٠ هزار میلیاردتومانی به ٢١ هزار واحد صنعتی و معدنی برای تکمیل طرح های نیمه تمام، بازسازی و به روزرسانی و نیز رونق واحدهای تولیدی کلید خورد.

 براساس ابلاغیه بانک مرکزی، ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ارائه به ۲۱ هزار واحد صنعتی و معدنی پیش بینی شده که در این راستا ۱۰ هزار میلیارد تومان برای رونق ۱۰ هزار واحد صنعتی، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح های نیمه تمام شش هزار واحد صنعتی و نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر برای نوسازی، بازسازی و به روزرسانی پنج هزار واحد صنعتی اختصاص یافته است.

طرح جدید رونق تولید در سال جاری در حالی مدنظر قرار خواهد گرفت که متقاضیان دریافت تسهیلات نیازمند تعهد نسبت به دو پیش شرط تعیین شده هستند. ابتدا این که واحدهایی که می‌خواهند تسهیلات اخذ کنند باید ۱۰ درصد افزایش تولید طی یک سال را در دستور کار قرار دهند.

علاوه بر این شرط دوم این که واحدهای صنعتی و معدنی متقاضی دریافت تسهیلات باید نسبت به آن متعهد باشند این است که اشتغال در این واحدها طی یک سال به میزان ۱۰ درصد افزایش یابد و کسانی که نمی‌توانند نسبت به این دو شرط متعهد شوند از دریافت تسهیلات محروم خواهند شد.

منبع:ایسنا

نظر شما چیست؟