اخبار لوازم خانگی

سیر نزولی قاچاق کالا و ارز/ برای از بین‌رفتن قاچاق باید سخت‌گیرانه‌تر عمل شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «سیر قاچاق کالا و ارز در کشور نزولی بوده» در عین حال گفت که باید برای از بین رفتن پدیده قاچاق سخت‌گیرانه‌ترعمل شود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس گفت: مجلس در رابطه با موضوع مهم قاچاق کالا و ارز جلسه غیر علنی داشت. در جلسه امروز مسئولین ستاد مبارزه با قاچاق و وزارت اطلاعات دعوت شده و توضیحاتی را در رابطه با اقدامات صورت گرفته به نمایندگان ارائه کردند و کاستی ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس نظارت کارشناسی خود را اعلام و تعدادی از نمایندگان اظهار نظر کردند.

رئیس مجلس اضافه کرد: دولت لایحه ای برای رفع برخی کاستی ها مطرح کرده و ابهاماتی در رابطه با مبارزه با قاچاق در جلسه امروز مشخص شد که قرار است بر این اساس لایحه دولت تکمیل شود و در دستور کار مجلس قرار گیرد.

لاریجانی با بیان اینکه در حوزه قاچاق باید برخی نظارت ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد و براساس قانون عمل شود، تاکید کرد: گزارش ها نشان می‌دهد سیر قاچاق نزولی بوده، اما باید سخت گیرانه تر عمل شود تا این عارضه از کشور رخت ببندد. چرا که قاچاق تاثیر مستقیمی بر روی تولید کشور دارد و دستگاه های ذیربط باید به طور جدی موضوع را پیگیری کنند. مجلس هم این مساله را تا حل آن دنبال خواهد کرد.

منبع:ایسنا

نظر شما چیست؟