اخبار لوازم خانگی

بهترین برند فرش ایرانی

از دیرباز فرش ایرانی در کنار دیگر هنرها چون شعرو ادب پارسی، معماری و صنایع دستی ایران، به عنوان نمادی از این کشور بوده است. فرش یک ستون محکم در صادرات ایران بوده و باوجود تقلیدهایی که از بافندگان این کشور صورت گرفته اما فرهنگی مختص به ما می باشد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در کتاب سیرت کوروش کبیر آمده است که «ایرانیان برای که بسترشان نرم باشد، قالیچه زیر بستر خود می گسترند». یکی از صنایع ما که در سال های اخیر پیشرفت رو به رشد جهانی داشته تولید فرش بمنظور گسترش کالای غیر نفتی بوده است. هم اکنون نیز نزدیک به ۴۰ درصد از صادرات قالی ایران از آذربایجان شرقی صورت می گیرد.

خانواده های ایرانی همگی به فرش های زیبا و پرنقش و نگار علاقه مندند و هدکدام باتوجه به سلیقه خود فرش های کلاسیک، مدرن، عشایری، گلیم و طرح های مختلفی را می پسندند. شرکت های مختلفی به بافت فرش های ماشینی بسیار ظریفی نیز پرداخته اند تا اگر توان پرداخت فرش دستباف را نداشتیم، به سراغ آن فرش ها با تراکم و شانه های مختلف روید. این فرش ها به صورت بسیار ظریف و دستباف گونه بافته شده اند و قدرت خرید را ساده کرده اند.

1- شفقی تبریز

فرش شفقی تبریز یا قالی تبریز فعالیت خود را از سال 1359 آغاز کرده است و از سال 71 به تولید و تجارت تابلو فرش نیز پرداخته است. شرکت شفقی تبریز بیش از 360 استاد در زمینه بافندگی دارد که به بافتن فرش ها و تابلو فرش ها می پردازند. فرش شفقی تبریز مدعی شده است که می تواند عکس صورت شما یا هر عکسی که دوست داشته باشید را بدون تغییری به تابلو فرش تبدیل کند. این شرکت فرش های خود را در شانه، تراکم و ظرافت مختلف و تابلو فرش هایی در انواع خط قرآن، طرح های قاجاری، حیوانات، مینیاتور، منظره و غیره ارائه می دهد. فرش های شفقی تبریز را می توانید از شعبات این شرکت خریداری کرده و یا در سایت رسمی آن ها سفارش دهید.

2-نگین مشهد

شرکت فرش نگین مشهد فعالیت خود را از سال 1371 آغاز کرده و به تولید انواع فرش های ماشینی پرداخته است. محصولات این شرکت دارای گواهینامه ایزو 9001 بوده و به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان فرش گل برجسته شناخته می شود. نگین مشهد فرش های خود را با تراکم 3 هزار تا هزار، و 1000 شانه تا 500 شانه تولید می کند که جنس نخ های آن نیز اکرولیک می باشد. محصولات نگین مشهد بیشتر طرح های سنتی و کلاسیک دارند. فروشگاه مرکزی این شرکت نیز در مشهد قرار دارد اما فرش های آن در سراسر ایران به فروش می رسند.

3- ستاره کویر یزد

فرش ستاره کویر یزد فعالیت خود را از سال 1360 آغاز کرد و از ابتدا تا کنون به بافت فرش ماشینی پرداخته است. این شرکت فرش هایی با تراکم و شانه های مختلف می بافد و در کنار خاطره کویر که از سال 1377 تاسیس شد کار می کند. خاطره کویر انواع گلیم و گلیم فرش ها را در ابعاد و طرح های مختلف بافته و به بازار داخل و خارج عرضه می کند. این شرکت در زمینه تولید الیاف رنگی، نخ اکرولیک و بافت فرش فعالیت دارد. شرکت ستاره کویر یزد کلکسیون های مختلف فرش خود را به هزار و یک شب، شاه عباسی، شهباز، شهریار، شهرزاد، شاهسون، سوپر گلیم و غیره تقسیم می کند

4- فرش فرهی

شرکت فرش فرهی فعالیت خود را از سال 1369 غاز کرده است و سه واحد تولیدی با نام های شرکت نساجی فرخ سپهر، شرکت فرش سپهر و شرکت اطلی دارد. این شرکت فرش هایی با تراکم بالا، در رنگ، ابعاد و طرح های مختلف عرضه می کند. شرکت فرش فرهی مدعی شده است که فرش هایی آن دارای قابلیت عدم پرزدهی، ضد حساسیت، مقاوم در برابر شستشو و نور می باشند. کلکسیون محصولات این شرکت به دسته های مدرن، کلاسیک و کودکان تقسیم می شود. از ویژگی های جالب این شرکت داشتن فروش آنلاین است.

5- پاتریس

فرش پاتریس با نام «شرکت ستاره طلایی دلیجان» از دهه 60 تاسیس شده و در زمینه تولید فرش ماشینی فعالیت داشته است. از تولیدات فرش پاتریس می توان به فرش های با تراکم 3 هزار اشاره کرد که فوق العاده ظریف بوده و شبیه به فرش های دستباف هستند. این شرکت در زمینه تولید نخ پلی استر و اکرولیک، ریسندگی، رنگرزی و تولید فرش و فرش گلیم فعالیت دارد. پاتریس 13 کلکسیون فرش دارد که 700 شانه و 500 شانه می باشند. این فرش ها با تراکم های مختلف شامل گل برجسته، ابریشم گونه، کلاسیک، عشایری، مدرن و گلیم هستند.

6-عظیم زاده

آقای عظیم زاده مدیر عامل شرکت عظیم زاده، در سال 1380 پس از دریافت تندیس طلایی بهترین تولید کننده فرش دستباف ایرانی، شرکت خود را تاسیس کرد. این شرکت برنده جوایز مختلفی بوده و گواهینامه ایزو 9001 را نیز دارد. شرکت فرش عظیم زاده قسمت بزرگی از فعالیت خود را به صادر کردن محصولاتش به کشورهای خارجی پرداخته است. این شرکت دارای فرش های کهنه، فرش های نفیس، فرش های تمام ابریشم و فرش های کرک ابریشم است که هر کدام در ابعاد مختلفی هستند. شرکت فرش عظیم زاده، با دو کارخانه قالی بافی ، به تولید فرش های گرد و تابلو فرش نیز می پردازد.

7-خاطره کاشان

شرکت فرش خاطره کاشان در سال 1384 تاسیس شده و به تولید فرش های ماشینی پرداخته است. این شرکت فرش های خود را در 8 تا 10 رنگ با حداکثر 3500 تراکم تولید کرده و به بازار داخلی و خارجی عرضه کرده است. از طرح های معروف این شرکت می توان به طرح سیمرغ، چیچک، افشان و تارا اشاره نمود. محصولات این شرکت در شانه، ابعاد و تراکم های مختلف تولید شده و طرح های بسیار متنوعی دارند.

8-زمرد مشهد

شرکت فرش زمرد مشهد در سال 1376 تاسیس شده و به تولید فرش ماشینی پرداخته است. فعالیت های این شرکت شامل رنگرزی، ریسندگی و بافندگی می شود. شرکت زمرد مشهد با استفاده از تکنولوژی به روز و دستگاه های پیشرفت در زمینه تولید کالای مرغدب فعالیت دارد و محصولات خود را به بازار ایران و خارج از ایران عرضه می نماید. از افتخارات این شرکت می توان به جایزه واحد نمونه کیفیت استان خراسان در سال 80 و 89 اشاره نمود. کلکسیون فرش این شرکت از 320 تا 700 شانه با تراکم 960 تا 3000 می باشد.

9-ساوین

شرکت فرش ساوین در سال 1376 تاسیس شده و هدف آن تولید انواع فرش های ماشینی بوده است. این شرکت که کارخانه آن در مازندران قرار دارد از اولین تولید کنندگان فرش 30 رنگ و 60 رنگ می باشد. تمام فرش های ساوین دارای نشان ملی استاندارد و گواهینامه ایزو 9001 هستند. از کلکسیون های مختلف فرش ساوین می توان به گبه، گنجینه، ماهور، رویال، ساوین متال و غیره اشاره کرد. درکل محصولات این شرکت شامل طرح های سنتی، مدرن، گلیم فرش، فرش کودک و غیره می باشند.

10-قالی سلیمان

شرکت قالی سلیمان در سال 1361 در اصفهان تاسیس شد و فعالیتش را با ریسندگی نخ شروع کرد. ده سال بعد یعنی از سال 1371 به بافت فرش های ماشینی پرداخت. این شرکت علاوه بر فرش بافی، در زمینه رنگرزی، ریسندگی و طراحی فرش نیز فعالیت داشته است. قالی سلیمان بیش از 50 نمایندگی دارد که فرش های خود را به بازار ایرانی و خارجی ارائه می کند. این شرکت فرش هایی 160 تا 700 شانه با تراکم 800 تا 3600 تولید کرده است. محصولات این شرکت به دسته هایی چون اکریلیک، پلی استر، پشم، عشایری، کودک، گلیم و سوپر گلیم تقسیم می شوند.

منبع:تاپ لیست

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • مریم | 16 بهمن 1397 در 1:01 ق.ظ

    خیلی ممنون از مقاله مفیدی که قرار دادید استفاده بردم