اخبار لوازم خانگی

طرح کارت اعتباری خرید کالا باعث رونق اقتصادی کشور خواهد شد

طرح کارت اعتباری خرید کالا جدا از بانک مرکزی، در برخی از کارخانه ها که به صورت مستقل در حال اجرای آن هستند، بسیار موفق بوده است. بنده معتقدم که اگر دولت، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و خود بانک ها همه دست به دست هم دهند، یکی از راه های رونق اقتصادی کشور در اجرای درست و اصولی همین طرح است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به موضوع درست نبودن نرخ سود بالای سپرده در بانک ها بیان داشت : دولت به هر میزان که پول تزریق کند، مردم خرید نخواهند کرد و پول خودرا نزد بانک ها برای دریافت سوده سپرده خواهند گذاشت چرا که سود سپرده بالا بوده و حاشیه امن و البته بدون مالیات نیز دارد.

محمد دیانی در ادامه گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» افزود : در خصوص تمدید طرح کارت اعتباری کالا باید قبول کنیم که اگر کارت به صورت عمومی صادر شود منجر به خرید کالا نخواهد شد و عملا به همان دلیل نرخ بالای سوده سپرده، خریدی رخ نخواهد داد.

وی بیان داشت : اگر این کارت که با مکانزیم طرح خرید کالای ایرانی ارائه شده بود، با سعه صدر بانک ها و سازمان برنامه و بودجه مواجه می شد، قطعا خروجی این طرح نتایج بهتری بود که متاسفانه این تعامل شکل نگرفت و تا به امروز هم چیزی مشاهده نکردیم.

محمد دیانی خاطرنشان کرد : باید قبول کنیم که هنوز درک نکردیم که این اتفاق یک ارزش فوق العاده برای رونق بدون تورم در کشور خواهد داشت چنانکه تمام اقتصاد دان های دنیا بر این باور هستند که بهترین روش تزریق پول برای ایجاد رونق اقتصادی، صرف هزینه برای خرید کالای تولید داخل کشور است.

وی تصریح : بسیاری از مواقع پولی که جهت تولید به اقتصاد کشور تزریق می شود متاسفانه گاهی صرف تولید نمی گردد و اصلا مشخص نیست که صرف چه هزینه هایی می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در پایان بیان داشت : طرح کارت اعتباری خرید کالا جدا از بانک مرکزی، در برخی از کارخانه ها که به صورت مستقل در حال اجرای آن هستند، بسیار موفق بوده است. بنده معتقدم که اگر دولت، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و خود بانک ها همه دست به دست هم دهند، یکی از راه های رونق اقتصادی کشور در اجرای درست و اصولی همین طرح است.

نظر شما چیست؟