اخبار لوازم خانگی

دو سوم نیاز کشور به لوازم خانگی از طریق قاچاق است

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: قاچاق پوشاک و لوازم خانگی در صدر کالاهای قاچاق قرار دارد و حدود دو سوم نیاز جامعه به این کالاها از طریق قاچاق وارد کشور می شود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سرهنگ علی اصغر خرم روی چهارشنبه در نشست شورای جنگ نرم استان با موضوع قاچاق افزود: براساس اعلام مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز، بیشترین آمار قاچاق بویژه (پوشاک و لوازم خانگی) از طریق مبادی قانونی و رسمی وارد می شود که هدف اصلی آن ضربه مستقیم به بازار و تولیدات داخلی است.
وی، وجود مرزهای طولانی، محدودیت ها و کمبود امکانات در کنترل مرزها، ویژگی های خاص کشورهای همسایه، تغییر الگوی مصرف، وجود تقاضا برای کالای قاچاق، زشت ندانستن مصرف کالای قاچاق در کشور و تلقی قاچاق کالا به عنوان یک شغل را مهم ترین علت وجود پدیده قاچاق در هرمزگان اعلام کرد.
جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان اظهارکرد: قاچاق کالا زیان های فراوانی از نظر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی به کشور وارد کرده است به گونه ای که مقام معظم رهبری از آن به عنوان معضل امنیتی، اقتصادی و منطبق با خواسته دشمن یاد نموده و بارها بر لزوم مبارزه بی امان با آن تاکید کرده اند.
خرم روی یادآورشد: کاهش تولیدات داخلی، افزایش بیکاری، گسترش بحران های اجتماعی و درنهایت به خطر افتادن امنیت ملی کشور از خسارت های قاچاق به کشور و استان است.
وی گفت: هرچند تاکنون اقدام خوبی پیرامون پیشگیری از قاچاق صورت گرفته و شیوه های مقابله ای متفاوتی هم به کار برده می شود، اما به نظر می رسد که همزمانی و هم راستایی برنامه ها بیش از پیش باید رعایت شود و از روش های پیشگیری از جرم قاچاق بهره بیشتر و مطلوب تری گرفته شود.
جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان اذعان داشت: قاچاق پدیده شومی است که تمامی کشورهای دنیا با آن مواجه هستند، اما وسعت و عمق آن در کشورهای درحال توسعه، بیشتر است، به طوری که در برخی از این کشورها قاچاق بخش مهمی از فعالیت های اقتصادی جامعه را در بر می گیرد./ایرنا/

نظر شما چیست؟