اخبار لوازم خانگی

صادرات 12 میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرگ شهید رجایی هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: 12 میلیون تن کالای غیرنفتی در چهارماه نخست امسال از بندرشهید رجایی به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با پارسال 11 درصد رشد نشان میی دهد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، الله مراد عفیفی پور روز سه شنبه در تشریح عملکرد چهار ماه نخست امسال بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران افزود: این کالاها بیشتر شامل مواد معدنی، صنایع فلزی، صنایع پتروشیمی، مواد غذایی و روغنی است.
وی بیان داشت: این کالاها به چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، ترکیه، امارات متحده عربی و کشورهای اروپایی صادر شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارکرد: بندر شهید رجایی سهم 64 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در بین بنادر کشور دارد.
عفیفی پور یادآورشد: در این مدت همچنین یک میلیون تن کالا از بندرشهید رجایی به کشورهای افغانستان و همسایگان دریای خزر ترانزیت شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: توسعه مرحله سوم ترمینال کانتینری به هشت میلیون کانتینر، تامین و تجهیزات مرحله دوم ترمینال کانتینری تا پایان سال 96 و ساخت سه پست اسکله 100 هزار تنی برای تامین نیاز پالایشگاهی تا 2 سال آینده از طرح های شاخص بندرشهید رجایی است.
عفیفی اضافه کرد: در مجموع 28 میلیون تن کالای غیر نفتی در این مدت چهار ماه از بنادر استان هرمزگان به کشورهای اروپایی و آسیای میانه و شرقی صادر شده است.
بندرشهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور درغرب بندرعباس واقع شده و بیش از 60 درصد صادرات و واردات کشور از این بندر انجام می شود.

نظر شما چیست؟