سایر خبرها

غول تکنولوژی آمریکا دیتاسنتر جدید می‌سازد

شرکت اپل قصد دارد یک دیتاسنتر جدید واقع در ایالات آیووای آمریکا بسازد که به ارائه سرویس‌های بهتر از سوی این شرکت کمک بسزایی خواهد کرد

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» بر اساس اطلاعات وب سایت  venturebeat، شرکت اپل اعلام کرده است که پروژه ساخت این دیتاسنتر از اوایل سال آینده میلادی آغاز خواهد شد و تا سال ۲۰۲۰ به شبکه آنلاین آن می‌پیوندد.

بنابر اعلام این غول تکنولوژی آمریکایی، هزینه پروژه ساخت دیتاسنتر اپل ۱.۳۷۵ میلیارد دلار برآورد شده است. این پروژه که در زمینی به وسعت ۳۷ هزار متر مربع انجام خواهد شد، پیش بینی شده که حداقل  ۵۰  شغل ایجاد خواهد کرد. البته تیم کوک بعنوان مدیر اجرایی اپل و کیم رینولد، فرماندار ایالت آیووا بر این باورند که پروژه دیتاسنتر صدها شغل ایجاد خواهد کرد اما تاکنون هیچ رقم دقیقی را اعلام نکرده اند.

این دیتاسنتر به کاربران در آمریکای شمالی اپلیکیشن هایی مانند سیری، اپ استور و  iMessageرا ارائه می دهد  کیم رینولد عنوان کرده است که این پروژه بزرگترین و پیشرفته ترین دیتاسنتر شرکت اپل خواهد بود.

فیس بوک هم در هفته گذشته از ساخت یک دیتاسنتر جدید در ایالت اوهایو به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار خبر داده بود و هم اکنون می توان گفت در کنار مایکروسافت، فیس بوک و گوگل، شرکت اپل چهارمین غول تکنولوژی در آمریکاست که در آیووا دیتاسنتر می سازد.

اپل در گذشته اعلام کرده بود که که قصد دارد تمامی انرژی مورد نیاز این دیتاسنتر را از منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک نظیر انرژی‌های بادی و خورشیدی تامین کند و تاکنون نیز توانسته در پروژه های قبلی خود به هدف مورد نظرش دست یابد.

کیم رینولد در حاشیه یک کنفرانس خبری خطاب به اپل خاطر نشان کرد: ما از شما برای آنکه به سایر غول های تکنولوژی مستقر در این منطقه با هدف تقویت جایگاه آیووا با استفاده از اقتصاد دانش بنیان خود پیوستید، استقبال کرده و کمال تشکر را  داریم.

دیتاسنتر جدید اپل و کمک‌های مالی این شرکت سبب خواهد شد سرمایه و پول های بسیاری به این منطقه جذب شود.

دلیل آنکه شرکت های تکنولوژی به ایالت آیووا گرایش پیدا کرده اند، موفقیت صنعت انرژی های تجدیدپذیر و پاک در آیووا است چرا که طبق گفته کیم رینولد، در سال گذشته بالغ بر ۳۶.۶ درصد از برق این ایالت را انرژی های بادی تشکیل داده است. تیم کوک هم عنوان کرده که قرار است دیتا سنتر جدید اپل بطور ۱۰۰ درصدی از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده کند. همچنین هموار بودن سطح زمین های ایووا، از آن در قبال طوفان و زمین لرزه محافظت کرده است.

در حال حاضر اپل دارای دو فروشگاه در ایالت آیووا بوده و با چندین تأمین‌کننده محلی نظیر شرکتدر شهر ناکسویل همکاری دارد که قطعات مورد نیاز همانند صفحه نمایش آیفون و آی‌پد را تولید میکند. اپل دیتاسنترهای دیگری هم در ایالت های دیگری همچون نوادا، اورگِن، کارولینای شمالی، کالیفرنیا و آریزونا در سراسر آمریکا داراست.

منبع:ایسنا

نظر شما چیست؟