سایر خبرها

هوشمندسازی خدمات نمای خیابانی گوگل بعد از هشت سال

گوگل بعد از هشت سال از دوربین های هوشمند و به روزشده در خدمات نمای خیابانی خود بهره گرفته تا عکس های بهتری از خیابان های شهرهای مختلف در دسترس علاقمندان قرار دهد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دوربین های قبلی مورد استفاده گوگل برای عکس برداری از خیابان ها به منظور نمایش در سرویس نمای خیابانی بسیار بزرگ بوده و بر روی سقف خودروها نصب می‌شدند.

اما دوربین های جدید که از فناوری هوش مصنوعی بهره می گیرند هم دقت بسیار بیشتری دارند و هم تصاویری با وضوح وشفافیت بالاتر را به ارمغان می آورند.

این دوربین ها هم بر روی سقف خودروها نصب می شوند و مجهز به حسگرهای قدرتمند 20 مگاپیکسلی هستند،آنها قبلا برای شکار تصاویر 360 درجه مجهز به 15 لنز بودند که حالا این رقم به 7 لنز کاهش یافته است.در این مجموعه دو دوربین هم برای شکار تصاویر فوق دقیق یا اچ دی به کار می روند.

هوشمند سازی این سیستم بدان معناست که بعد از عکس برداری از هر خیابان شناسایی اسامی هر خیابان و شماره پلاک و دیگر اطلاعات مربوط به هر خیابان به طور خودکار صورت می گیرد و این اطلاعات به پایگاه داده‌های گوگل افزوده می شوند. این نرم افزار حتی قادر به شناسایی لوگو و اسامی موسسات تجاری نیز هست.

گوگل می گوید این نرم افزار هوش مصنوعی در آینده باز هم به روز خواهد شد تا بتواند انواع فروشگاه های موجود در یک خیابان را بر مبنای ظاهر و دیگر مشخصات ظاهری شناسایی کند.

با افزوده شدن این اطلاعات به خدمات نقشه گوگل در آینده می توان پاسخ سوالاتی مانند اسم آن فروشگاه صورتی در کنار خیابان چیست را نیز از این موتور جستجو دریافت کرد. خدمات نمای خیابانی گوگل از سال 2007 راه اندازی شده است.

نظر شما چیست؟