سایر خبرها

امکان شمارش سلول‌های خون در خانه با یک دستگاه خانگی

یک کمپانی مستقر در کالیفرنیا به نام Athelas، آزمایش خون جدیدی را که از نظر بالینی معتبر بوده و می‌تواند در خانه توسط خود بیمار مورد استفاده قرار گیرد، توسعه داده است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» و به نقل از مدیکال اکوئیپمنت، این شرکت ادعا می‌کند که دستگاه استوانه‌ای شکل آنها که این آزمایش را انجام می‌دهد، شباهت به اسپیکر هوشمند اکو Echo آمازون داشته و می‌تواند تقریبا تمام انواع سلول‌های خونی را در عرض 60 ثانیه به طور دقیق بررسی کند.

برای استفاده از این فناوری جدید کافیست تا بیمار سر انگشت خود را سوراخ کرده و تنها یک قطره از خون خود را بر روی نوار مخصوص این دستگاه قرار دهد.

فرآیند استفاده از این دستگاه همانند دستگاه‌های تست قند خون است.

پس از قرار دادن قطره خون بر روی نوار مخصوص دستگاه، نوار را در دستگاه قرار داده و این دستگاه با استفاده از تصویربرداری کامپیوتری نتایج آزمون آزمایشگاهی شمارش کامل خون (CBC) را ارائه می‌دهد.

این اطلاعات به یک اپلیکیشن اندروید یا iOS و در صورت لزوم به پزشک متخصص بیمار ارسال می‌شود.

این ابزار جدید به پزشکان و بیماران اجازه می‌دهد که به راحتی و به صورت روزانه بر درمان و یا پیشرفت بیماری خود نظارت کنند.

شمارش کامل خون (Complete Blood Count) یا در اصطلاح پزشکی CBC آزمایشی است که اطلاعات کلی درخواستی پزشک یا دیگر متخصصان علوم پزشکی درباره سلول‌های خون بیمار را ارائه می‌کند. برای انجام این کار یک تکنسین، نمونه خون بیمار را گرفته و تعداد تقریبی و نوع سلول‌های خونی در هر واحد حجم (میلی‌لیتر ) را گزارش می‌کند. همچنین متغیرهای کمی مانند میزان هموگلوبین خون و حجم متوسط گلبول‌های قرمز نیز توسط دستگاه آزمایش‌کننده گزارش می‌شوند.

در حال حاضر، Athelas با پزشکان متخصص انکولوژی همکاری می‌کند و این دستگاه را به بیماران سرطانی واگذار کرده تا بر روند شیمی درمانی خود نظارت کنند.

Athelas همچنین در حال مذاکره با بیمارستان‌ها و شرکت‌های دارویی است، چرا که بسیاری از دست‌اندرکاران در صنعت مراقبت‌های بهداشتی از تست خون دقیق، سریع و ارزان‌تر استقبال می‌کنند.

منبع:ایسنا

نظر شما چیست؟