سایر خبرها

درآمدزایی واتس اپ از ارتباط با دنیای تجارت

اپلیکیشن واتس‌اپ اعلام کرد که قصد دارد سیستم پیام رسان خود را به دنیای تجارت بکشاند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از CNBC، طبق گفته‌های منبعی آگاه از واحد واتس‌اپ در شرکت فیس‌بوک، اپلیکیشن واتس اپ قصد دارد از شرکت های تجاری بدلیل ارتباط با مشتریان خود از طریق این پیام رسان درآمدزایی کند.

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده توسط واتس‌اپ، این اپلیکیشن پیام رسان دارای حدود ۱.۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان  است. تعداد بالای کاربران و مخاطبان این پیام رسان می تواند به منبع درآمد زایی بسیار مناسبی برای واتس‌اپ تبدیل شود، به گونه ای که شرکت های تجاری کوچک و بزرگ بسیاری برای ارتباط با مشتریان خود نیازمند سرویس های پیام رسانی و گفت‌وگوی مستقیم واتس‌اپ هستند.

واتس‌اپ اعلام کرده که در حال طراحی و ساخت آزمایشی ابزار و قابلیت هایی است تا بتواند از این طریق سرویس و پنل های ارتباطی برای شرکت های تجاری ایجاد کند. بدین ترتیب آنها نیز قادر خواهند بود کالاها، محصولات و خدمات خود را به مشتریانشان ارائه دهند.

هم اکنون این قابلیت در حال بررسی و اجرای آزمایشی با همکاری برخی شرکت های داوطلب بوده و در صورت تایید درستی عملکرد آن، واتس‌اپ باید با شرکت های بسیاری قرارداد منعقد کند.

این ویژگی ها و قابلیت های واتس‌اپ در قالب یک اپلیکیشن جداگانه و منحصرا برای فعالیت های تجاری  طراحی و ارائه خواهد شد.

شرکت واتس‌اپ در صفحه مجازی خود نوشته است:” ما قصد داریم در قالب یک اپلیکیشن رایگان که منحصرا برای فعالیت های تجاری طراحی شده است، خدمات جدیدی برای شرکت های تجاری کوچک و بزرگ ارائه دهیم. این اپلیکیشن به دو حالت خواهد بود: یکی مخصوص شرکت های کوچک و دیگری مخصوص شرکت های بزرگ نظیر بانک ها، ایرلاین ها و فروشگاهای بزرگ اینترنتی که تعداد مشتریانشان بسیار زیاد است”.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار داشتن واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و هم اکنون نیز درصدد کسب پول بیشتری از این اپلیکیشن پیام رسان محبوب است.

واتس‌اپ سال گذشته اعلام کرده بود که می خواهد خدمات جدیدی را به کاربرانش ارائه دهد تا بتوانند از طریق یک درگاه امن اینترنتی با شرکت های مورد نظرشان در ارتباط باشند. واتس‌اپ در واقع با این کار می خواهد جای پای خود را در عرصه کار و تجارت و همچنین در میان مردم محکم تر کند تا بر محبوبیت و ثروتش افزوده شود.

وال استریت ژورنال در مصاحبه ای با مَت آیدما – مدیر ارشد اجرایی واتساپ –  پیشتر از انجام آزمایشی این سرویس در کشورهایی نظیر برزیل، هند، اندونزی و اتحادیه اروپا، خبر داده بود.

اما در این گزارش، آیدما از بیان جزئیات دیگر و زمان دقیق ارائه این سرویس خودداری کرده بود.

منبع:ایسنا

نظر شما چیست؟