سایر خبرها

تصاویر رندر جدیدی از نوکیا 9 منتشر شد

تصاویر رندر جدیدی از گوشی پرچم‌دار نوکیا ۹ منتشر شده است که طراحی احتمالی گوشی جدید اچ‌ام‌دی گلوبال را به نمایش می‌گذارند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، روز گذشته تصویری از گوشی‌های آینده‌ی نوکیا منتشر شد که دو مدل ارزان‌قیمت نوکیا ۲ و گران‌قیمت نوکیا ۹ را در کنار یکدیگر به نمایش می‌گذارد. گوشی نوکیا ۲ که قرار است ارزان‌قیمت‌ترین گوشی عرضه‌شده توسط اچ‌ام‌دی گلوبال باشد، طراحی بسیار نزدیکی به گوشی‌های قدیمی نوکیا دارد. در مقابل، نوکیا ۹ قرار است متفاوت‌ترین محصول این برند باشد که با تغییرات چشم‌گیر، ارائه خواهد شد.

طرح شماتیک فاش شده از نوکیا ۹ و نوکیا ۲

طرح شماتیک فاش شده از نوکیا ۹ و نوکیا ۲

 

به‌تازگی، تصاویر رندر جدیدی از گوشی پرچم‌دار نوکیا ۹ منتشر شده است که به تغییرات احتمالی این گوشی رده‌بالا اشاره می‌کنند؛ این تصاویر، مطابق با جدیدترین تصویر‌ فاش‌شده از پنل پشتی گوشی پرچم‌دار جدید نوکیا به‌ دست آمده‌اند. نوکیا ۹ از طراحی تمام‌صفحه برخوردار است و شرکت سازنده، حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر را حذف کرده است؛ البته همچنان در بالا و پایین صفحه‌‏نمایش، مقدار کمی حاشیه وجود دارد.

در گوشی‌های بدون حاشیه، معمولاً جای‌گیری حسگر اثر انگشت به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سازندگان تبدیل می‌شود؛ شرکت سامسونگ با طراحی بدون حاشیه‌ی گلکسی اس ۸، ترجیح داد حسگر اثر انگشت را به پشت گوشی انتقال دهد و اپل نیز پرچم‌دار جدید خود، یعنی آیفون ‍۱۰ را بدون حسگر اثر انگشت معرفی کرد.

با این‌حال، آخرین تصاویر فاش‌شده از نوکیا ۹ به این موضوع اشاره دارند که تیم توسعه‌دهنده ترجیح داده است پرچم‌دار جدید اچ‌ام‌دی گلوبال از یک حسگر اثر انگشت در پنل پشتی بهره ببرد. دو حسگر به‌کار‌رفته در دوربین اصلی نیز به‌صورت عمودی زیر یکدیگر چیده شده‌اند. برند «زایس» نیز در پشت گوشی جلب‌ توجه می‌کند و به همین جهت، گمان می‌رود لنزهای دوربین اصلی توسط کارل زایس تولید شده باشند.

طراح این تصاویر رندر، همچنان از لوگوی شرکت سازنده در حاشیه‌ی بالای نمایشگر استفاده کرده است و در حاشیه بالای صفحه‌نمایش به غیر از لوگوی نوکیا، اسپیکر مکالمه و تعدادی حسگر، مورد دیگری جلب‌ توجه نمی‌کند. در حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش نیز هیچ کلیدی جای نگرفته است و گمان می‌رود نوکیا ۹ با دکمه‌های نرم‌افزاری ارائه خواهد شد. کلید پاور و تنظیم صدا در لبه‌ی سمت راست گوشی نوکیا ۹ به چشم می‌خورند. 

رندر نوکیا 9

جنس پنل پشتی نوکیا ۹ احتمالاً از شیشه خواهد بود و به دلیل انحنای موجود در پشت گوشی، احتمالا کار با پرچم‌دار جدید نوکیا راحت‌تر از دیگر محصولات این سازنده خواهد بود. براساس اطلاعات ثبت‌شده از گوشی نوکیا ۹ در وب‌سایت بنچمارک GFXBench، انتظار می‌رود این مدل به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز شده باشد؛ تراشه‌ی یادشده، قدرت پردازشی گوشی‌های رده‌بالای امسال از جمله گلکسی اس ۸ و نوکیا ۸ را تأمین می‌کند.

رندر نوکیا 9

تراشه‌‌ی اسنپدارگون ۸۳۵ بر مبنای لیتوگرافی ‍۱۰ نانومتری توسعه یافته است و از هشت هسته‌ی پردازشی کریو ۲۸۰ و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۴۰ استفاده می‌کند. از دیگر مشخصات احتمالی نوکیا ۹، می‌توان به عرضه‌ی این محصول با حداقل ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و نمایشگر Quad HD اشاره کرد. 

با توجه به تغییراتی که اچ‌ام‌دی گلوبال در گوشی پرچم‌دار جدید خود اعمال کرده است، انتظار می‌رود این مدل به گران‌قیمت‌ترین گوشی ساخت شرکت فنلاندی اچ‌ام‌دی گلوبال مبدل شود. در حال‌حاضر، زمان رونمایی از پرچم‌دار جدید این سازنده مشخص نشده است؛ با این‌حال انتظار داریم به لطف تغییراتی که در طراحی و حتی مشخصات گوشی نوکیا ۹ اعمال شده است، این مدل رقیب قدرتمندتری برای پرچم‌داران تازه معرفی‌شده با طراحی بدون حاشیه باشد.

نظر شما چیست؟