اخبار لوازم خانگی

تهیه طرح جدید کارت اعتباری خرید کالا توسط بانک مرکزی/ طرح وزارت صنعت مسکوت ماند

پس از تهیه و ارسال طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به بانک مرکزی، اکنون این بانک خود اقدام به تهیه طرحی جدید کرده که در کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی در انتظار تصویب است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، براساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اجرای طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و  بانک مرکزی در سال جاری جز وظایف این دو دستگاه تعریف شده که باید پس از تهیه طرح مذکور هرچه سریع‌تر آن را به تصویب سازمان برنامه و بودجه جهت اجرا و ابلاغ برسانند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت به اخیرا پیشنهاد جدیدی را به منظور اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به بانک مرکزی ارائه کرده بود که در ابتدای مرداد ماه سال جاری به تایید و اصلاح سازمان برنامه و بودجه رسیده بود. در این طرح قرار بود تهیه دو میلیون کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در دستور کار قرار گیرد و میزان اعتبار هر کارت به طور متوسط برابر پنج میلیون تومان لحاظ شده تا در مجموع طرح مذکور به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان و در صورت توافق نهایی بانک مرکزی اجرایی شود.

با این حال اما به تازگی بانک مرکزی در جلسه‌ای با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که تهیه طرح جدیدی را جهت اجرای کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در دستور کار قرار داده که در کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی در انتظار تصویب است و پس از آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ارائه خواهد شد تا در صورت توافق نهایی دو دستگاه به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود و با تصویب این سازمان جهت اجرا به ابلاغ درآید.

عباس هاشمی – مدیرکل دفتر لوازم خانگی و صنایع فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت – در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی را به بانک مرکزی ارائه کرد اما گویا طرح جدیدی در این بانک مدنظر قرار گرفته و منتظر نهایی شدن آن هستیم.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با مسئولان بانک مرکزی داشتیم اعلام کردند تهیه طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی به کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی ارسال شده و منتظر تایید و تصویب در این کمیسیون است تا پس از آن با ارائه به وزارت صنعت، معدن و تجارت و توافق نهایی دو دستگاه به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود که در صورت تصویب نهایی آن در این سازمان طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی اجرایی می‌شود.

 

نظر شما چیست؟