اخبار لوازم خانگی

سرمایه گذاری عظیم سامسونگ و ال جی برای توسعه لوازم خانگی هوشمند

سامسونگ و ال جی، دو غول یزرگ کره جنوبی از سرمایه گذاری ده و نیم تریلیون ون (9.21 میلیارد دلار) برای توسعه فناوری های پیشرفته در لوازم خانگی و گوشی های موبایل خود تا سال 2020 خبر دادند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کیم جونگ هو، مدیر بخش لوازم خانگی سامسونگ الکترونیک و دا هیون، مدیر واحد لوازم خانگی ال جی الکترونیک طی یک نشست مشترک با وزیر تجارت، صنعت و انرژی  کره ی جنوبی، برنامه و اقدامات خود را برای سرمایه گذاری داخلی اعلام کردند.

این دو رقیب دیرینه از سرمایه گذاری 6 تریلیون ون برای توسعه لوازم خانگی هوشمند بر اساس اینترنت اشیا و سرمایه گذاری 2.5 تریلیون در حوزه هوش مصنوعی و فناوری واقعیت مجازی برای ساخت گوشی های فوق پیشرفته خبر دادند و سرمایه یاقی مانده نیز صرف  تحقیق و توسعه تجهیزات خودروهای هوشمند خواهد شد.

دو ابر تولید کننده لوازم خانگی اعلام کردند، تولید محصولات سری پریمیوم خود را تا سال 2020 از 70 در صد به 80 درصد خواهند رساند.

وزیر تجارت نیز از برنامه های سرمایه گذاری ال جی و سامسونگ استقبال کرده و خواستار اقدامات کنش گرایانه در راستای روند و پیشرفت سریع تکنولوژی شد. علاوه بر آن، دو شرکت ال جی و سامسونگ طی این گفتگوی مشترک با اشاره به اقدامات حمایتی آمریکا از تولید کنندگان داخلی لوازم خانگی، از وضعیت نامطلوب بازار  خارجی ابراز نگرانی کردند.

درماه جون سال جاری، کمیته تجارت بین المللی تحقیقات خود در راستای شناسایی عوامل تهدیدکننده صنعت آمریکا ونیز افزایش واردات لوازم خانگی را به درخواست شرکت آمریکایی ویرپول آغاز کرد.  

وزیر تجارت در این خصوص بیان نمود، دولت کره نظرات و پیشنهادات خود را طی نشست مشترک با واشنگتن مطرح و در تلاش برای رفع موانع تجاری است.

نظر شما چیست؟