اخبار لوازم خانگی

اخطار به برندهای وارداتی/داخلی سازی نکنند بازار بزرگ ایران را از دست خواهند داد

شهباز حسن پور بیگلری با انتقاد از برخی برندهای خارجی خاطرنشان کرد : متاسفانه برخی از برندهای خارجی تا به امروز اقدامی برای تولید در داخل کشور نکرده اند که قطعا به این برندها اخطار داده خواهد شد و اگر این برندها اقدامی جهت داخلی سازی نکنند قطعا بازار بزرگ ایران را از دست خواهند داد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه  ششمین نمایشگاه عرضه محصولات لوازم خانگی، اتحادیه لوازم خانگی و آقای محمد طحان پور را جزء فعال ترین اتحادیه های کشور دانست و گفت: برگزاری هرساله نمایشگاه لوازم خانگی و معرفی توانمندی های صنعت داخلی لوازم خانگی اقدام ارزشمندی است که توسط اتحادیه لوازم خانگی انجام می گیرد.

شهباز حسن پور بیگلری افزود: در سال گذشته قاچاق کالا بیش از 50 درصد کاهش یافته واین موضوع بیانگر آن است که دولت، مجلس و قوه قضاییه عزمی جدی در مبارزه با قاچاق کالا دارند.

وی ادامه داد: قطعا نمی توان کاری را که در مدت چند ده سال ادامه دار بوده، یک شبه تمام راه های ورود آن را بست.  با حضور رییس اتحادیه لوازم خانگی و آقای فاضلی در مجلس و صحبت های صورت گرفته، کمیسیونی به نام حمایت از تولید و اشتغال به عنوان کمیسیونی ویژه تشکیل شد.در حال حاضر این کمیسیون فعالیت خود را آغاز و در حال بررسی است و به زودی گزارش خود را در صحن علنی مجلس ارائه خواهد داد. امید است بتوان از این طریق بخشی از دغدغه های فعالان صنعت لوازم خانگی را برطرف  نمود.

وی در خصوص راه کار جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور خاطرنشان کرد : نمی توان تنها به برخوردهای نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های اجرایی اتکا کرد. در واقع آنچه که حائز اهمیت است فرهنگ سازی در خصوص مصرف کالای تولید داخل است.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس با انتقاد از برخی مجوزها که بر اساس نیاز روز کشور قانون شده بود بیان داشت : بیش از شانزده مجوز شامل بازارچه های مرزی، ته لنجی ها، کوله بری ها و … از معضلات این مجوزها بوده که یکی از دلایل ورود کالای قاچاق به شمار می رود. این مجوزها در برهه های زمانی مختلف و بنا بر مصلحت های موجود صادر شده اما در شرایط کنونی خوشبختانه رویکرد دولت، مجلس و قوه قضاییه حمایت بی چون و چرا از تولید داخل است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تعهد دولت برای ایجاد یک میلیون شغل در سال بیان داشت : قطعا یکی از راه کارهای رسیدن به این هدف متعالی دولت حمایت از تولید ملی است. در این خصوص ما در بودجه سال 96 جوایز صادراتی را نیز ذکر کرده ایم تا تشویقی برای تولید داخلی با کیفیت باشد.

شهباز حسن پور بیگلری در پایان با انتقاد از برخی برندهای خارجی خاطرنشان کرد : متاسفانه برخی از برندهای خارجی تا به امروز اقدامی برای تولید در داخل کشور نکرده اند که قطعا به این برندها اخطار داده خواهد شد و اگر این برندها اقدامی جهت داخلی سازی نکنند قطعا بازار بزرگ ایران را از دست خواهند داد.

نظر شما چیست؟