اخبار لوازم خانگی

شمارش معکوس برای تعطیلی برند 50 ساله/آقای وزیر شرکت شهاب را دریابید

متاسفانه در طی سال های گذشته بسیاری از صنایع بزرگ کشور ماننده صنعت نساجی و کارخانجاتی نظیر ارج بر اثر سوء مدیریت ها به ورطه نابودی کشانده شده اند و پس از آن مسئولین امر بر طبل احیای آن نواخته که البته در تمامی موارد، شکست نقطه پایان آن همه هیاهو بوده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، صنعت کشور ما همواره به یک درد یا اگر بخواهیم بهتر بگوییم به تابو ای مبتلا شده است به نام “نوش دارو بعد از مرگ سهراب” و انگار قرار نیست این بدعت شکسته شود. متاسفانه در طی سال های گذشته بسیاری از صنایع بزرگ کشور ماننده صنعت نساجی و کارخانجاتی نظیر ارج بر اثر سوء مدیریت ها به ورطه نابودی کشانده شده اند و پس از آن مسئولین امر بر طبل احیای آن نواخته که البته در تمامی موارد، شکست نقطه پایان آن همه هیاهو بوده است.

شرکت شهاب که یکی از قدیمی ترین برندهای داخلی تولید لوازم صوتی و تصویری و همچنین تولیدات لوازم خانگی است، زیر سایه کم لطفی و البته تصمیمات نادرست مدیریتی، در مسیر سرنوشت ارج قرار گرفته و تغییرات پیاپی مدیریتی نیز نتواسته دردی از این شرکت دوا کند.

این شرکت که ظرف یک سال گذشته زیرو رو شده و در شرایطی که سال گذشته در همین زمان با داشتن برند TCL سود زا بوده، متاسفانه هم اکنون روزهای بسیار بدی را سپری می کند.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار ال کا ایران عنوان داشته که کارمندان این شرکت ظرف دو ماه گذشته یا حقوقی دریافت نکرده و‌یا با تاخیر فراوان دریافت کرده اند و طی چند ماه اخیر تعدیل نیروی فراوانی نیز داشته اند.

پس از حضور آخرین مدیرعامل این شرکت که از خرداد ماه سال جاری سکان هدایت شهاب را بر عهده گرفت، بیش از 60 نیرو با سابقه بالای 10 سال این شرکت اخراج شده اند. گویا این مدیر جوان تنها با سابقه حضور هفت ساله در هیئت مدیره شرکت شهاب، تعدیل نیرو را آخرین راه حل کاهش هزینه های مالی شرکت می داند.

بررسی روند نزولی شرکت شهاب نشان می دهد که این شرکت از اواخر سال 94 با سونامی تغییرات مدیریتی مواجه شده که با سه تغییر مدیریتی طی چند ماه، رکورد دار عدم ثبات در این حوزه بوده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده شرکت شهاب از سال 84 بالغ بر 30 میلیارد تومان طلب فروش محصولات خودرا داشته که تا امروز و پس از گذشت 12 سال قریب به 11 میلیارد تومان از این طلب باقی مانده و هیچ یک از چند مدیر تغییر کرده این شرکت توان بازگرداندن این پول را به شرکت شهاب نداشته اند.

همچنین این شرکت در حال حاضر بیش از 50 میلیارد تومان بدهی بانکی داشته که مشخص نیست این میزان از بدهی بانکی بر اساس کدام وام و به چه دلیل از بانک دریافت شده که تا به امروز توان پرداخت آن وجود نداشته است.

به گزارش «ال کا ایران» شرکت شهاب در سال 1343 با نام شركت كارخانجات راديو شهاب (با مسووليت محدود) به ثبت رسید و طی 50 سال گذشته همواره شرکتی سود ده بوده که بسیاری از عناوین ماننده نشان زرین لوح سه ستاره مشتریان، نشان کیفیت و بهره وری، نشان برترین شرکت های ایرانی و … را کسب کرده است.

با این وجود این شرکت ظرف یک ساله گذشته از عرش به فرش رسیده و متاسفانه تغییرات مدیریتی و حضور مدیران ناکارآمد، این برند 50 ساله را به لبه پرتگاه کشانده است. اینکه هر مدیری پس از حضور چند ماهه خود نتواند خون تازه ای بر رگ های این شرکت تزریق کند و با تغییر و حضور مدیر بعدی این دور باطل تکرار شود، جای بسی تامل است.

اصرار به عدم انتشار عملکرد مدیران گذشته و فعلی که تصمیمات پیاپی نادرست آنها روی هم انباشته شده و شهاب را به این جایگاه رسانده آن هم در شرایطی که گزارش عملکرد مدیران قبلی و بعدی شرکت های اینچنینی که ورشکسته و یا در معرض ورشکستگی هستند گویای اتفاقات ناخوشایند آنها بوده، تامل بر انگیز است و می بایست قبل از به صدا در آمدن ناقوس مرگ این شرکت ها به داد آنها رسید.

نظر شما چیست؟