اخبار لوازم خانگی

برای خرید بخاری و شومینه بیش از این هزینه نکنید

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: در حال حاضر قیمت بخاری‌ها و شومینه‌های گازی موجود در بازار از رقمی بیش از ۳۰۰ هزار تومان آغاز و تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، به ارائه توضیحاتی درباره بازار انواع بخاری‌های گازی پرداخت و با تاکید بر اینکه در این زمینه تولیدات داخل کشور کیفیتی بسیار خوب داشته و بازار در قبضه محصولات ایرانی است، اظهار کرد: اکنون در این حوزه هیچ گونه وارداتی نداریم و حتی اوضاع تولیدات ما به گونه‌ای است که صادرات نیز در این بخش انجام می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: اکنون حتی تولیدات داخلی در این بخش به کشورهای اروپایی صادر می‌شود، البته در حال حاضر آمار دقیقی از میزان صادرات این کالا در دست ندارم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در سال‌های گذشته فروش بخاری در داخل کشور بسیار کمتر شده است، اظهار کرد: به دلیل روی کار آمدن انواع پکیج‌ها یا استفاده آپارتمان‌ها از موتورخانه و کولر گازی استفاده از بخاری‌های گازی بسیار کمتر شده است. از سوی دیگر کاهش ساخت و ساز نیز روی این موضوع تاثیر گذاشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در عین حال به ارائه توضیحاتی درباره قیمت انواع بخاری پرداخت و گفت: قیمت انواع بخاری از رقمی بیش از ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. البته رقم یک میلیونی مربوط به شومینه‌هاست که معمولا از جنس فولاد بوده و علاوه بر سنگینی بسیار، زیبایی خاص خود را دارد.

طحان‌پور در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم توجه به مسائل ایمنی در این حوزه اظهار کرد: با توجه به مرگ‌های خاموشی که ممکن است در فصل سرما رخ دهد توصیه ما به مردم این است که حتما پیش از استفاده از بخاری‌ها، لوله بخاری و دودکش را کنترل کنند و تا حد امکان برای نصب انواع بخاری از سرویس‌کارهای این بخش استفاده کنند.

وی در عین حال به بخاری‌های بدون دودکش که در خانه‌ها گاه شاهد استفاده از آنها هستیم، اشاره کرد و توضیح داد: استفاده از این تجهیزات برای مکان‌های بسته بسیار خطرناک است و این تجهیزات تنها برای مصارف تجاری در محل‌هایی که در آن محل باز است یا رفت و آمد بیشتری دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که در فضای بسته این احتمال وجود دارد که استفاده از آنها منجر به خفگی شود.

منبع:ایسنا

نظر شما چیست؟