اخبار لوازم خانگی

ارزش سهام سونی به بالاترین میزان خود طی 9 سال اخیر رسید

در روز چهارشنبه، ارزش سهام شرکت سونی به بالاترین میزان خود در 9 سال گذشته رسید.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سونی علت آن را تلاش ها و اقداماتی در راستای توسعه و تغییر در رویکرد خود عنوان کرد.

به گفته ی مدیرعامل شرکت سونی، کازو هیرای، این غول تکنولوژی، تجارت الکترونیکی بی سود را پر بازده کرد و با عرضه ی گوشی های هوشمند مجهز به سنسورهای تصاویر، میزان سرمایه خود را افزایش داد.

 سونی با فروش بالای سنسورهای تصاویر و نیز تلویزیون های پیشرفته، سود عملیاتی سالانه ی  خود را به 5.5 میلیارد دلار رساند واین میزان 7.5 درصد بالاتر از پیش بینی های تحلیل گران است.

مدیر بازاریابی سونی در طی اظهارات خود عنوان کرد: ” از سنسورهای تصاویر در بسیاری از حوزه استفاده می شود و از بازار بزرگی برخوردار است”

سهام شرکت سونی با افزایش 11.6 درصد به بالاترین میزان خود از سال 2008 رسید.

پیش بینی می شود،  سود سالانه شرکت سونی به 20 درصد بالاتر از رکورد سود فعلی خود برسد، بیش ترین  سود این شرکت به فروش و عرضه ی نخستین سری کنسول های بازی پلی استیشن در دو دهه ی اخیر اختصاص داده شده است.

از جمله اقدامات اخیر این شرکت ژاپنی در راستای پیشرفت و سودآوری می توان به سرمایه گذاری در بخش هوش مصنوعی و توسعه کالا های مصرفی این برند اشاره کرد.

در ماه گذشته، شرکت با سابقه سونی از اسپیکر هوشمند خود با عنوان اکسپریا هِلو (Xperia Hello) رونمایی کرد و به دنبال معرفی نسل جدید سگ ها رباتیک AIBO است که در سال 1999 به بازار عرضه شد.

نظر شما چیست؟