سایر خبرها

نقض حریم شخصی کاربران با قابلیت فیس آی دی آیفون

اگر چه فیس آی دی فناوری جذاب برای شناسایی هویت کاربران آیفون از طریق بررسی چهره آنهاست، اما حالا مشخص شده اپل از این طریق حریم شخصی افراد را نقض می کند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از ای ویک، اپل اطلاعات جمع آوری شده از چهره افراد از این طریق را در اختیار بسیاری از طراحان نرم افزار و برنامه نویسان قرار می دهد تا آنها از فناوری فیس آی دی برای بازکردن قفل برنامه های خود یا ارائه برخی خدمات دیگر مانند نمایش شکلک های زنده تا طراحی عینک ها و لوازم جانبی مجازی متناسب با چهره افراد و غیره بهره بگیرند.

شناسایی چهره افراد از طریق فناوری فیس آی دی بسیار دقیق است و با علامت گذاری ۳۰ هزار نقطه بر روی صورت فرد انجام می شود، لذا انتشار اطلاعات هویتی افراد با چنین دقتی برای برنامه نویسان ثالث می تواند امنیت و حریم شخصی آنها را به خطر بیندازد.

بسیاری از کاربران با حضور در شبکه های اجتماعی نسبت به این اقدام اپل اظهار نارضایتی و تاسف کرده اند و می گویند تمایلی ندارند برنامه نویسان ناشناخته بتوانند اطلاعات چهره آنها را دریافت کرده و بر روی سرورهای متعلق به خود ذخیره کنند. این داده ها حاوی اطلاعات مربوط به احساسات و وضعیت روحی هر فرد در زمان مشاهده گوشی آیفون برای باز کردن قفل آن نیز هست و لذا می تواند به شناخت کاربران نیز کمک شایانی کند.

کارشناسان هشدار می دهند که هکرها در صورت دسترسی به این اطلاعات می توانند از آنها برای بررسی وضعیت سلامت هر فرد، حالات روحی و روانی وی و حتی وضعیت سلامت روان اشخاص استفاده کنند و لذا اپل باید پاسخگوی نگرانی های کاربران باشد. اپل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است./مهر/

نظر شما چیست؟