اخبار لوازم خانگی

ثبت سفارش را به بهانه حمایت از تولید بسته اند/گرانی گریبانگیر مردم می شود

سایت ثبت سفارش را به بهانه حمایت از تولید بسته اند و باید بگویم که حتی اگر تعرفه را 200 درصد گرانتر کنند، باز هم تاثیری بر شرایط موجود نخواهد داشت و فقط گرانی گریبانگیر مردم خواهد شد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به شرایط بازار لوازم خانگی در پایان سال بیان داشت : با پایان ماه محرم و صفر و نزدیک شدن به پایان سال، بازار لوازم خانگی دچار رونق نسبی خواهد شد اما واقعیت اینجاست که نباید انتظار رونق سال های گذشته را داشت.

محمد طحان پور در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» عنوان کرد : البته این عدم رونق به دلیل رکود مطلق نیست چنانکه واحد های صنفی رقبای سر سختی مانند فروشگاه های زنجیره ای، شرکت های تولید کننده و وارد کننده که در سایت های خود فروش آنلاین دارند، کانال های مجازی، شرکت تعاونی سازمانها و نهاد ها که کالا را به صورت اعتباری می فروشند و فروشگاه های اینترنتی پیدا کرده اند و این رقبا نهایتا بازار و واحد های صنفی را کم رونق کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به انتشار خبر ال کا ایران مبنی بر پیشنهاد افزایش تعرفه واردات برخی از کالاها افزود : هنوز این تعرفه ها اعلام رسمی نشده اما در حال حاضر سایت ثبت سفارش بسته شده و از طرفی با توجه به افزایش نرخ ارز، کلیه شرکت ها حدود 5 درصد افزایش قیمت داشته اند.

طحان پور خاطرنشان کرد : سایت ثبت سفارش را به بهانه حمایت از تولید بسته اند و باید بگویم که حتی اگر تعرفه را 200 درصد گرانتر کنند، باز هم تاثیری بر شرایط موجود نخواهد داشت و فقط گرانی گریبانگیر مردم خواهد شد.

وی ادامه داد : زمانی افزایش تعرفه در راستای حمایت از تولید جوابگو خواهد بود که تولیدکننده داخلی با افزایش کیفیت محصولات خود، به قیمت نهایی آن نیفزاید که این اتفاق هیچ وقت در کشور ما رخ نداده است. اگر به دنبال نوآوری و افزایش کیفیت در تولیدات داخل به روش افزایش تعرفه هستیم، مسیر غلط گذشته را در پیش گرفته ایم. مگر در 30 سال گذشته همواره تحریم بوده ایم ؟ اگر قرار بود نوآوری رخ دهد تا امروز این موفقیت به دست آمده بود که متاسفانه شاهد آن نبودیم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت کالاهای داخلی نیز با افزایش قیمت همراه بوده پاسخ داد : قطعا در این شرایط کالاهای داخلی نیز با افزایش قیمت همراه شده اند چرا که طی این مدت با افزایش قیمت مواد اولیه همراه بوده ایم. در این شرایط تمامی صنایع حق افزایش قیمت را به خود می دهند اما آیا کارگر صنعت لوازم خانگی از دیگر صنایع جداست ؟ در حال حاضر داخلی ها نیز با افزایش 5 درصدی در بازار به فروش محصولات خود مشغول هستند.

نظر شما چیست؟