سایر خبرها

استقبال از گجت‌ های پوشیدنی کاهش می‌یابد

یک شرکت تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کند که میزان رشد فروش گجت‌های پوشیدنی در سال آینده به ۱۱.۹ درصد تنزل پیدا می‌کند و سال به سال با کاهش بیش‌تری مواجه خواهد بود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بر اساس گزارش جدیدی که توسط شرکت تحقیقاتی ای مارکتر منتشر شده، رشد بازار گجت‌های پوشیدنی در حال رکود است.

در حقیقت کل بازار گجت‌های هوشمند در فصل تعطیلات ۲۰۱۷ به انحصار اسپیکر هوشمند درآمده بود.

سیندی لیو، تحلیل‌گر شرکت ای مارکتر، در گزارش خود چنین نوشته است:

مصرف‌کنندگان هنوز توجیهی برای صرف هزینه بالا برای ساعت‌ هوشمند که گاهی قیمت آن‌ها بیشتر از گوشی است، پیدا نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد:

در عوض برای این فصل تعطیلات، پیش‌بینی می‌کنیم که اسپیکرهای هوشمند به دلیل قیمت پایینی که دارند، مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به گجت‌های پوشیدنی واقع شود.

سال گذشته ای مارکتر نخستین برآورد خود را در مورد استقبال کاربران از فناوری گجت‌های پوشیدنی منتشر کرد. زمانی که ای مارکتر پیش‌بینی‌های خود را مبنی بر گجت‌های پوشیدنی در اکتبر سال ۲۰۱۵ منتشر کرد، حدس و گمان‌ها بر این بود که فروش این دستگاه‌ها در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۶۰ درصد افزایش رشد خواهد داشت؛ اما این رقم فقط به ۲۴.۷ درصد رسید.

کاهش تقاضای گجت‌های هوشمند

به نظر می‌رسد که حتی عرصه برای فروش گجت‌های پوشیدنی در سال آینده نیز تنگ‌تر خواهد شد. در حال حاضر ای مارکتر پیش‌بینی می‌کند که فروش گجت‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ تنها ۱۱.۹ درصد رشد خواهد کرد و این نرخ در سال ۲۰۱۹ و سال‌های پس از آن حتی به رقم پایین‌تری تنزل پیدا خواهد کرد.

لیو در این‌باره می‌گوید:

ساعت‌های هوشمند نسبت به سایر محصولات پوشیدنی رشد بیشتری داشته‌اند. با این حال هنوز هم بازار پوشیدنی‌ها تحت تأثیر ردیاب‌های سلامتی و تناسب اندام است. البته باید به این موضوع نیز توجه کرد که هیچ یک از دستگاه‌های پوشیدنی به‌عنوان آیتم ضروری به شمار نمی‌روند.

درحالی‌که رشد فروش محصولات پوشیدنی، روند کندی در پیش گرفته است، هنوز هم افراد بسیاری وجود دارند که از ساعت‌های هوشمند استقبال می‌کنند. طبق اظهارات ای مارکتر، حدود ۵۰ میلیون بزرگ‌سال آمریکایی هر ماه از نوع خاصی از گجت‌ پوشیدنی استفاده می‌کنند که تقریبا ۲۰ درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شوند. بد نیست بدانید که ۷۷ درصد از بزرگ‌سالان این کشور از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند./زومیت/

نظر شما چیست؟