اخبار لوازم خانگی

طرح رونق واحد های صنفی را آغاز کرده ایم/ اجرایی شدن سامانه آنلاین خرید در فاز دوم

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به طرح اتحادیه لوازم خانگی برای فروش کالا و راه اندازی سامانه فروش اینترنتی لوازم خانگی بیان داشت : پس از اجرایی شدن طرح کارت اعتباری خرید کالا که نتوانست موفقیتی حاصل کند، اتحادیه لوازم خانگی به عنوان مسئول واحدهای صنفی دست به کار شد تا واحدهای صنفی را از رکود خارج کند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به طرح اتحادیه لوازم خانگی برای فروش کالا و راه اندازی سامانه فروش اینترنتی لوازم خانگی بیان داشت : پس از اجرایی شدن طرح کارت اعتباری خرید کالا که نتوانست موفقیتی حاصل کند، اتحادیه لوازم خانگی به عنوان مسئول واحدهای صنفی دست به کار شد تا واحدهای صنفی را از رکود خارج کند.

محمد طحان پور در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» افزود : یکی از مشکلات به وجود آمده در این طرح موضوع فروش اقساطی کالا است. واحد های صنفی دوست دارند کالاهای خود را به صورت اقساط در اختیار مصرف کننده قرار دهند اما به دلیل نبود تضمین لازم از سمت خریدارانی که کارمند نیستند، فروش اقساطی غیر ممکن می شود.

وی ادامه داد : در حال حاضر با دو بانک بزرگ کشور مذاکره کرده ایم که یک بانک تا حدود 50 درصد موافقیت خودرا اعلام کرده است و باید ببینیم در ادامه مذاکرات چه تصمیمی گرفته خواهد شد.

طحان پور گفت : طبق مذاکرات صورت گرفته با بانک تجارت قرار بر این شد که خریدار با گرفتن پیش فاکتور از واحد صنفی و ارائه آن به بانک، مشکلات ضمانت خریدار حل شده و بانک پس از تحقیقات لازم مبلغ فاکتور را جهت خرید به حساب شخص واریز نماید.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار «ال کا ایران»  مبنی بر اینکه در این طرح نیز تنها کالاهای داخلی وجود دارند بیان داشت : یکی از تفاوت های عمده این طرح با کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در این نکته است که ما تنوع تمام محصولات را در این طرح در نظر گرفته ایم. قطعا خریدارانی وجود دارند که محصولاتی نظیر سامسونگ، ال جی، بوش، دوو، سونی و … را نیز دوست دارند که خریداری کنند. حقوق شهروندی این اجازه را به آنها خواهد داد که در انتخاب کالا آزاد باشند و ما نیز قصد نداریم این آزادی را از مصرف کننده سلب کنیم.

محمد طحان پور ادامه داد : بحث اصلی ما گردش مالی در واحد های صنفی است که با ورود تکنولوژی های نظیر خرید آنلاین، با رکود مواجه شده اند و امیدواریم به این روش بتوانیم رونق را به واحد های صنفی نیز منتقل کنیم.
وی در خصوص مشکلات فاکتورهای صوری که به خرید کالا منجر نخواهد شد بیان داشت :  البته در این خصوص نیز تدابیری اندیشیده شده است و اتحادیه لوازم خانگی به صورت کامل و با تمام توان بر این طرح و فاکتورهای صادر شده نظارت خواهد داشت. البته نمی توان به صورت 100% جلوی این ناهنجاری را گرفت اما ما تمام تلاش خودرا خواهیم کرد که کالا به فروش برسد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پایان خاطرنشان کرد : البته سامانه خرید آنلاین فاز دوم اجرایی طرح خرید کالا است. یعنی در ابتدا کالاها با شرایط ارائه پیش فاکتور به بانک که از طرف واحد صنفی صادر خواهد شد، به فروش خواهند رسید و در فاز دوم به سراغ اجرایی کردند سامانه خرید آنلاین خواهیم رفت.
 

نظر شما چیست؟