اخبار لوازم خانگی

فروش کالای قاچاق برای تولیدات داخلی تهدید است/ در صحن مجلس رای نمی آورد

فروش کالای قاچاق که در توقیف سازمان اموال تملیکی وجود دارد ، محور بحث ها در میان تولید کنندگان و صاحبان صنایع قرار گرفته است. بهانه های مختلفی درباره ی این تصمیم کمیسیون تلفیق آورده شده تا به نوعی لباس مشروع تن آن کنند. اما به هر صورت نمی شود با هر بهانه ای این تصمیم را منطقی و در راستای کمک به اهداف ملی ارزیابی کرد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فروش کالای قاچاق که در توقیف سازمان اموال تملیکی وجود دارد ، محور بحث ها در میان تولید کنندگان و صاحبان صنایع قرار گرفته است. بهانه های مختلفی درباره ی این تصمیم کمیسیون تلفیق آورده شده تا به نوعی لباس مشروع تن آن کنند. اما به هر صورت نمی شود با هر بهانه ای این تصمیم را منطقی و در راستای کمک به اهداف ملی ارزیابی کرد. یادمان باشد بهشت را به بها می دهند نه به بهانه.

مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفت و گو با خبرنگار ال کا ایران عنوان کرد: این کالاها اجناس قاچاقی هستند که در سازمان اموال تملیکی توقیف شده اند و برآوردهای انجام شده نشان می دهد که 37 هزار میلیارد تومان ارزش این اموال است.

وی در ادامه افزود : دولت با کسری بودجه 17400 هزار میلیاردی به واسطه ی عدم افزایش حامل های انرژی روبرو بود که قرار شد از این محل 10 هزار میلیارد فروخته شود و در اختیار دولت قرار گیرد. بحث تأمین منابع خوب است اما فروش این اموال دارای اشکالاتی است از جمله اینکه با برطرف کردن بیکاری در تباین است. چون این کالاها در داخل کشور در حال تولید است و وارد کردن این کالاها به داخل بازار یعنی رقابت با تولید کننده ی داخلی.

لاهوتی ادامه داد: در حال حاضر نمی توانم گفت که این کالاها مربوط به کدام حوزه هستند اما در هرصورت این کالاها به دلیل توقیف بودند چون مشابه آنها را ما در داخل تولید می کردیم و مجوز واردات نداشتند با این حساب فرقی نمی کند این کالاها در کدام حوزه باشند همه ی آنها برای تولیدات کشور تهدید هستند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون تلفیق امسال در خصوص یارانه ها و یا افزایش قیمت حاملهای انرژی خوب و قوی عمل کردیم و امیدواریم که که این طرح هم در صحن مجلس رأی نیاورد.

نظر شما چیست؟