اخبار لوازم خانگی

اقدامات ناشیانه ترامپ بر علیه ال جی و سامسونگ

دولت کره ی جنوبی در روز سه شنبه اعلام کرد، شکایت خود را در خصوص تعرفه های گمرکی سنگین و واردات ماشین لباسشویی و نیز پنل های خورشیدی از سوی دونالد ترامپ را به سازمات تجارت جهانی ارائه خواهد داد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سیاست های تجاری و تمایل شدید ترامپ به تولیدات داخلی منجر به متضرر شدن سرمایه گذاران خارجی شده است.

کیم هیونگ چان، وزیر تجارت کره ای جنوبی در نشست خود با مقامات صنعتی عنوان کرد:”اقدامات اخیر ترامپ وافزایش تعرفه ها بر خلاف قوانین سازمان تجارت جهانی است.”

این تعرفه های گمرگی اعلام شده از سوی ترامپ، شرکت های بزرگ ال جی و سامسونگ را با صدمات و زیان جبران ناپذیری مواجه می کند.

لازم به ذکر است،  سالانه بین 2.5 تا 3 میلیون ماشین لباسشویی در کشور آمریکا به فروش می رسدکه حدود یک میلیارد درآمد صادراتی را شامل می شود.

در ادامه وزیر تجارت کره ای جنوبی اذعان کرد: تفکرات سیاسی آمریکا پیش از استانداردهای بین المللی قرار دارد و دولت ما فورا به این اقدام دونالد ترامپ واکنش نشان خواهد داد.”

چین که عنوان بزرگترین تولید کننده ی پنل های خورشیدی را یدک می کشد به این تصمیم ترامپ واکنش نشان داده و اعتراض خود را اعلام کرده است.

وانگ هجون، رییس اداره ی بازرسی و نظارت بازرگانی چین در این خصوص عنوان کرد:”اقدامات محدود کننده ی ترامپ علیه واردات ماشین لباسشویی و پنل های خورشیدی نه تنها به رشد سالم صنایع آمریکا آسیب می رساند بلکه فضای تجارت جهانی کالاهای وابسته را بدتر می کند.”

هر دو غول تکنولوژی کره ی جنوبی که سهم عمده ای در بازار آمریکا دارند، نگرانی خود را در خصوص متضرر شدن مشاغل و مصرف کنندگان آمریکایی ابراز کردند.

نظر شما چیست؟