اخبار لوازم خانگی

نگاهی بر بازار لوازم خانگی جهان

صنعت تولیدات لوازم خانگی یکی از صنایع با دامنه‌ای بسیار وسیع و متنوع در جهان است که می‌توان گفت همواره بر موجی از ثبات سوار است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  صنعت تولیدات لوازم خانگی یکی از صنایع با دامنه‌ای بسیار وسیع و متنوع در جهان است که می‌توان گفت همواره بر موجی از ثبات سوار است.

از بخش های اصلی این صنعت پیشرو می توان به لوازم خانگی کوچک الکترونیکی، محصولات پخت و پز، تولیدات یخچال و فریزرهای خانگی و نیز تجهیزاتی مانند لباسشویی و ظرفشویی اشاره کرد.

بخش لوازم خانگی کوچک الکترونیکی با سهم 39 درصد در این بازار به عنوان بزرگ ترین بخش محصولات خانگی شناخته شده و لوازم پخت و پز آشپزخانه با سهم 22 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفته است.

سومین بخش بزرگ لوازم خانگی به یخچال ها و فریزرها اختصاص یافته که سهم اعلام شده برای آن در بازار حدود 17 درصد است.

قاره ی آسیا بزرگترین و مهم ترین بازار لوازم خانگی جهان را در سال 2017 در اختیار داشته و طبق گزارشات اخیر، 52 درصد از آن را به خود اختصاص داده است.

غرب اروپا نیز همانند آسیا بستر فوق العاده ای برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی این حوزه بوده و سهم 16 درصدی بازار منجر به قرار گرفتن آن در مکان دوم شده است.

با توجه به رشد چشم گیر این صنعت پیشرو در بازار آسیا و اروپا اما آفریقا از رقابت جا مانده و تنها 3 درصد از سهام بازار را در اختیار دارد.

صنعت لوازم خانگی در سال های اخیر شاهد استفاده از فناوری های نوین در لباس شویی و ماشین آلات خشکشویی بوده و تقاضا برای محصولاتی با مصرف انرژی و آب کم تر، افزایش یافته است.

شایان ذکر است، پس از نفت، صنعت لوازم خانگی می‌تواند به بزرگترین صنعت سودآور جهان و ایران تبدیل شود و عواملی مانند تقاضای بالا می‌تواند بستری مهم برای شتاب‌دهی به فرآیند رشد اقتصادی کشور باشد.

نظر شما چیست؟