اخبار لوازم خانگی

ماجرای افزایش تعرفه گمرگی ماشین لباسشویی های سامسونگ و ال جی ادامه دارد!

زمانی که شرکت های بزرگ ال جی و سامسونگ در سال گذشته از راه اندازی کارخانه های جدید در آمریکا خبر دادند، امیدوار بودند، که از برنامه ی "آمریکا فرست" در امان بمانند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، زمانی که شرکت های بزرگ ال جی و سامسونگ در سال گذشته از راه اندازی کارخانه های جدید در آمریکا خبر دادند، امیدوار بودند، که از برنامه ی “آمریکا فرست” در امان بمانند.

با وجود تصویب افزایش تعرفه های گمرکی ماشین لباسشویی تا 50 درصد از سوی دولت آمریکا در هفته ی گذشته، خلاف آن ثابت شد.

مقامات شرکت سامسونگ در این خصوص اعلام کردند:”این افزایش تعرفه ها بی سابقه بوده و بیش از حد انتظار است و در واقع زنگ خطر را برای سایر سرمایه گذاران خارجی در آمریکا به صدا در آورده است.”

بنا به گفته ی این مقامات، پس از احداث کارخانه های جدید در ایالت تنسی و کارولینای جنوبی و البته تزریق میلیون ها دلار این اقدام موجب شگفتی شد و بدترین حالت ممکن را رقم زد.

در واقع تعیین این میزان تعرفه ی گمرکی تهدیدی جدی برای تولید کننده ها و سرمایه گذاران خارجی است.

مجموعه صنعتی گروه SK پس از انتشار این خبر اذعان کرد “این خبر بدی برای تولید کنندگان کالاهای واسطه مانند گروه SK خواهد بود زیرا تامین کننده ی تجهیزات 20 شرکت بزرگ جهان است.”

در سال گذشته، شرکت ویرپول آمریکا که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت می کند، علیه دو شرکت سامسونگ و ال جی که رقبای شرکت ویرپول در عرصه تولید لوازم خانگی محسوب می شوند شکایت کرده و از کمیسیون تجارت خارجی آمریکا و دولت این کشور درخواست کرده بود واردات محصولات این دو برند را محدود نمایند.

شرکت مشاوره Euromonitor تخمین زده است سازنده های ماشین لباسشویی کره ای برای جبران میزان تعرفه های گمرکی،  باید قیمت ها را از 50 دلار به 400 دلار افزایش دهند.

شرکت ال جی به دنبال راه اندازی خط تولیدات خود در کارخانه ی جدید بوده و در حقیقت، ایالت تنسی نیازمند این ایجاد شغل است.

کیم گان تای، رییس بخش لوازم خانگی ال جی در هفته ی گذشته طی یک کنفرانس خبری عنوان کرد: “ما تمام حالت ها در نظر گرفته بودیم و این میزان افزایش  تعرفه بدترین حالت ممکن بود.”

وی از افزایش بهای ماشین لباسشویی های خود در آمریکا خبر داد.

لازم به ذکراست بحث در مورد این مسئله در دستور کار مقامات دولتی دو کشور قرار گرفته و در جلسه این هفته به گفتگو خواهند پرداخت.

نظر شما چیست؟