دکوراسیون منزل

چگونه از عمق فضا در دکوراسیون استفاده کنیم

اگر به دنبال تغییر احساسی هستید که از محیط اتاق ها درک می شود، حتما در این مقاله به جوابتان می رسید. در اینجا ابزار لازم برای استفاده از عمق فضا را به شما معرفی می کنیم تا برای بهبود دکوراسیون از این اصل استفاده کنید.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گاهی اوقات ابعاد و اندازه اتاق های مختلف خانه دقیقا به همان اندازه که می خواهیم، خوب و ایده آل نیستند. ممکن است زیادی کوچک باشند یا در بعضی مواقع اندازه مناسب و درستی نداشته باشند.

 
 چگونه در دکوراسیون از عمق فضا استفاده کنیم
 
در چنین مواردی باید حتما برای طراحی دکوراسیون روی نکاتی تکیه کنید که آزمون خود را پس داده اند و تاثیرگذاری آنها در دکوراسیون داخلی خانه برای طراحان حرفه ای ثابت شده است. با استفاده از این روش ها می توانیم درکی که از فضا داریم را تغییر دهیم و به نتایج مثبتی برسیم. یکی از بهترین نکاتی که می توان در این زمینه ارائه کرد، به کارگیری عمق فضا در دکوراسیون داخلی است.
 
اگر به دنبال تغییر احساسی هستید که از محیط اتاق ها درک  می شود، حتما در این مقاله به جوابتان می رسید. در اینجا ابزار لازم برای استفاده از عمق فضا را به شما معرفی می کنیم تا برای بهبود دکوراسیون از این اصل استفاده کنید. بنابراین از نکاتی که در ادامه ارائه می کنیم استفاده کنید تا تفاوت را در دکوراسیون خانه خود ایجاد نمایید.
 
 چگونه در دکوراسیون از عمق فضا استفاده کنیم
چرا باید در طراحی داخلی منزل از عمق فضا استفاده نماییم؟
اگر تابحال در اتاقی بوده اید که بیش از اندازه شلوغ به نظر می رسیده است یا به حد انفجار به هم ریخته و نامرتب بوده، حتما به اهمیت عمق فضا پی برده اید. از آنجا که در فضاهای محدود و کوچک، وسعت دادن به محیط و بازتر کردن فضا منجر به افزایش هزینه ها خواهد شد، باید از روش های خاصی استفاده کنید که بتوانید به ساده ترین شکل محیط اتاق ها را بزرگ تر از آنچه که به نظر می رسند نشان دهید.
 
البته باید بدانید که تنها فضاهای کوچک نیازمند چنین روش هایی نیستند و حتی اتاق های بزرگ و جادار هم می توانند از این اصل پیروی کنند و از مزایای این روش ها بهره ببرند. در مواقعی که فضای اتاق به یک المان کوچک و تاثیرگذار نیاز دارد تا طراحی دکوراسیون متحول شود، عمق فضا می تواند مهم ترین و مفیدترین راه برای ایجاد تغییر باشد.
 
 چگونه در دکوراسیون از عمق فضا استفاده کنیم
رنگ ها می توانند باعث تفاوت شوند
مطمئنا رنگ ها در دکوراسیون محیط های داخلی، نقشی اعجاب انگیزی دارند. علاوه بر اینکه رنگ ها می توانند هر کدام از اجزای دکوراسیون را به یکدیگر پیوند دهند، در ادراک احساسی حاصل از المان های دکوراتیو هم موثر خواهند بود. زمانی که به دنبال اضافه کردن عمق فضا به دکوراسیون هستید، می توانید با استفاده از کنتراست و تضاد رنگی بین اجزای دکوراتیو اتاق فاصله ایجاد کنید و با این روش چشم بیننده را به خطای بصری دچار نمایید تا محیط بزرگ تر دیده شود.
 
در این موارد، سایه و روشن را کنار یکدیگر قرار می دهید و با نشان دادن تضاد میان دو رنگ باعث خواهید شد که رنگ های روشن، در مقایسه با نقاط تیره، وسعت بیشتری داشته باشند. بنابراین باید به این نکته فکر کنید که این رنگ ها را در چه جاهایی به کار ببرید تا کنتراست بوجود آمده، بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.
برای ایجاد تضاد رنگی در فضای اتاق، معمولا روش های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال اگر محیط کلی اتاق کوچک باشد، باید مسیر ورود به اتاق را تیره تر کنید. با این کار به فضای اصلی عمق بیشتری می بخشید. البته در صورتی که بخواهید تنها بخشی از فضا را به طور بارزتری جلوه دهید، بهتر است دورترین دیوار اتاق نسبت به محل ورود را با یک رنگ خاص و بارز رنگ آمیزی کنید. این نوع رنگ های خاص می توانند به سرعت چشم ها را به خودشان خیره کنند و به این ترتیب با قرار گرفتن در دورترین بعد فضا، عمق بیشتری ایجاد می نمایند.
 
 چگونه در دکوراسیون از عمق فضا استفاده کنیم
 
به وزن بصری توجه کنید
معمولا وقتی از وزن بصری صحبت می کنیم، منظورمان اضافه کردن لایه هایی از کاشی های طراحدار یا وسایل بافتی مثل کفپوش ها و فرش ها به محیط اتاق است. در واقع از این طریق وزن توجه ها بیشتر به کف اتاق جلب می شود و اصطلاحا وزن بصری فضا افزایش می یابد. با وجود آنکه چنین روشی برای ایجاد عمق بیشتر در فضا، عموما چاره ساز است، اما اگر وسعت اتاق خیلی کوچک باشد، این کار باعث می شود که فضای اتاق تنگ تر و بسته تر دیده شود.
 
اگر اتاق های خانه به همین ترتیب کوچک و محدود باشد، سعی کنید تا جایی که می توانید با روشن تر کردن فضا، آن را بازتر و وسیع تر نشان دهید. در این مواقع هم باید از وزن بصری کمک بگیرید، اما این بار باید تلاشتان روی انتخاب دکور مناسب متمرکز باشد. برای چنین فضاهایی باید از مبلمان و وسایل مینیمالیستی و ساده بهره ببرید.
 
 چگونه در دکوراسیون از عمق فضا استفاده کنیم
از مزیت وجود آینه ها غافل نشوید
شکی نیست که قبلا به اهمیت وجود آینه ها در دکوراسیون خانه پی برده اید و به نقشی که در ایجاد عمق فضا ایفا می کنند، کاملا واقف هستید. اگر آینه ها در جای درست خودشان به کار برده شوند، می توانند وسعت فضا و روشنایی محیط را افزایش دهند. در غیر این صورت، وجود آینه ها می تواند باعث متمرکز کردن توجه ها روی جزئیات غیر دلخواه شوند و تاثیر منفی خود را در دکوراسیون بگذارند.
مکان و ابعاد آینه های به کار رفته در دکوراسیون، بسیار مهم هستند. اگر می خواهید که آینه ها بهترین اثرگذاری را داشته باشند، باید به دنبال نقطه ای بگردید که بیشتر از هر جای دیگری در آن قرار می گیرید (این نقطه معمولا زاویه دیدی است که بیشتر اوقات از ورودی اتاق به آنجا می نگرید). آینه باید دقیقا در نقطه مقابل و روی دورترین دیوار از آن محل مذکور نصب شود. اگر می خواهید با به کارگیری آینه ها، عمق فضا را افزایش دهید، باید از شکل و اندازه های فانتزی و خاص صرف نظر کنید، و به جای آن از قاب های بزرگی از آینه ها استفاده نمایید.
 
 چگونه در دکوراسیون از عمق فضا استفاده کنیم
 
شاید بهتر است آینه های بدون قاب و بزرگی را به کار گیرید که به راحتی در پس زمینه دکوراسیون ادغام شوند و اثرگذاری بیشتری از خود ایجاد کنند. عمدتا بهتر است اندازه آینه ها به گونه ای باشد که کل یک مساحت دیوار را بپوشانند یا در مقایسه با مبلمان و وسایل اتاق بزرگ تر باشند. در مواقعی که سقف اتاق خیلی بلند نیست، بهترین راه حل استفاده از آینه هایی با ابعاد عمودی است.

یادتان باشد که اکثر فضاهای داخلی، به طور کامل بی نقص و بی عیب نیستند. بنابراین کار اصلی ما این است که با استفاده از برخی روش ها، چیدمان دکوراسیون اتاق را به نحوی طراحی کنیم که ظاهر بهتری از خودشان نشان دهند. بنابراین با روش های ساده و کوتاهی که در اینجا اشاره کردیم، می توانید بخش زیادی از نیازهایتان را پوشش دهید.

 /برترینها/

نظر شما چیست؟