اخبار لوازم خانگی

راه اندازی لوازم خانگی با کمک خاک گلدان

خاک گلدان و یا حیاط باغچه ی علاوه بر تامین سبزیجات و میوه توانایی تولید جریان برق را دارد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، خاک گلدان و یا حیاط باغچه ی علاوه بر تامین سبزیجات و میوه توانایی تولید جریان برق را دارد.

اگرچه به نظر می رسد غیر قابل باور است اما یک فیزیکدان هندی با نام دکتر سونیل کومار با همکاران کره ای خود در حال اثبات این مسئله و راه اندازی لوازم خانگی به کمک خاک است.

هم اکنون، دکتر سونیل کومار به عنوان پروفسور در دانشگاه دانگوک کره ی جنوبی مشغول به کار و در حال توسعه ی ماژول انرژی سبز برای تولید 24 ساعته انرژی برق از خاک است.

براساس این تحقیقات، انرژی برق از طریق میکروب های موجود در خاک و نیز روش های الکتروشیمایی تولید می شود.

بنا به گفته ی دکتر سونیل کومار، باتری های های معمولی که در گوشی های همراه استفاده می شوند، بیانگر مفهوم روش الکتروشیمیایی است.”   

 وی افزود، ” این میکروب ها در هنگام غذا خوردن انرژی طبیعی تولید می کنند و مدل ما حاصل ادغام  این دو مفهوم است که برای استفاده در محصولات خانگی کابرد دارد.”

لازم به ذکر است، این سیستم فضای کمی را در خانه اشغال می کند و دیگر نیاز به پنل های بزرگ خورشیدی نیست.

دکتر کومار در مصاحبه ی خود عنوان کرد:” پیش از این جریان برق از طریق خاک تولید می شد اما از کارایی بسیار پایین و قیمت بالایی برخوردار بود و در واقع سیستم ما به نوعی یک جهش بزرگ بوده که تمامی این مشکلات را برطرف کرده و کابران می توانند از کارایی فوق العاده و قیمت پایین آن نهایت استفاده را ببرند.”

به علاوه این سیستم با محیط زیست سازگار بوده و با تغییرات جزئی برای کنترل آلودگی هوا و آب می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

نظر شما چیست؟