سایر خبرها

سامسونگ بخاطر اپل مجبور شد تولید پنل‌های اولد را کاهش دهد

به دنبال تقاضا و استقبال ضعیف بازار از آیفون ۱۰، سامسونگ تولید پنل های اولد را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» وبه نقل از وب سایت سی نت، سامسونگ دیسپلی که وظیفه تولید پنل‌های اولد (OLED ) در گوشی های جدید و پرچمدار آیفون ۱۰ (آیفون ایکس) را برعهده داشت، حالا تحت تاثیر کاهش تقاضای بازار و استقبال کم کاربران از این گوشی جدید اپل مجبور شد تولید پنل های اولد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، سامسونگ در سه ماهه نخست منتهی به ماه مارس سال جاری ۲۰۱۸ میلادی باید تنها ۲۰ میلیون واحد یا حتی کمتر پنل اولد برای اپل تولید کند این در حالیست که برآورد می شد در همین مدت زمان، بالغ بر ۴۵ تا ۵۰ میلیون واحد پنل اولد تولید شود.

البته لازم به ذکر است که سامسونگ هنوز در واکنش به این گزارش های منتشر شده مبنی بر کاهش تولید پنل های اولد در حد فاصل ماههای آوریل تا ژوئن آینده، پاسخی نداده است.

 بر اساس برخی از اخبار منتشر شده طی یک ماه گذشته، اپل قصد دارد در سه ماهه نخست سال جاری میلادی میزان تولید آیفون ۱۰ را به نصف کاهش دهد.

گزارش‌های Nikkei، حاکی از آن است که اپل علی‌رغم پیش‌بینی‌های پرفروش خود از آیفون ۱۰، نتوانست آنقدری که انتظار می‌رفت در فصل تعطیلات سال نو این محصول را به فروش برساند به‌گونه‌ای که میزان فروش آن در مناطقی همچون آمریکا، اروپا و چین که بزرگترین سهم بازار آیفون را به خود اختصاص داده‌اند، بسیار کمتر از آن چیزی که برآورد شده بود، رقم خورد.

تحلیلگران بسیاری قیمت بالای این محصول جدید را علت استقبال کمتر از حد انتظار کاربران در جهان می‌دانند.

یک ماه پیش بود که اپل خطاب به زنجیره تامین گوشی‌های آیفون اعلام کرد که می‌خواهد در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی میزان تولید و عرضه گوشی جدید و پرچمدار خود یعنی آیفون ۱۰ را به نصف کاهش داده و در نظر دارد در طول زمستان سال جاری این میزان را به ۲۰ میلیون دستگاه برساند.

سامسونگ دیسپلی در سال ۲۰۱۷ بزرگترین تامین کننده و تولید کننده پنل های اولد گوشی‌های آیفون و محصولات اپل به شمار می رفت و ال جی دیسپلی هم سهم اندکی در تامین این پنل ها و سایر قطعات محصولات اپل داشت. اما گزارش های پیاپی نشان داد که شرکت های دیگری قرار است به رقابت تنگاتنگ میان سامسونگ و ال جی دیسپلی بپیوندند که می توان به شرکت های ژاپنی شارپ و ژاپن دیسپلی (JDI) اشاره کرد. به نظر می رسد اپل قصد دارد شرکت های دیگری را جایگزین سامسونگ دیسپلی که از رقبای بزرگ اپل به شمار می رود و سهم قابل توجهی از بازار گوشی های هوشمند را در اختیار دارد، کند.  

 

 

نظر شما چیست؟