اخبار لوازم خانگی

بخش ششم/خانه ای تمیز تر از هر سال در نوروز 97

خانه تکانی یکی از رسم های جالب ایرانی ها است که پیش از آغاز عید نوروز و فصل بهار انجام می شود._x000D_ مردم ایران در آستانه ی عید نوروز تلاش می کنند تا با آغاز فصل جدید، همه‌چیز را پاکیزه و نو کنند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، خانه تکانی یکی از رسم های جالب ایرانی ها است که پیش از آغاز عید نوروز و فصل بهار انجام می شود.

مردم ایران در آستانه ی عید نوروز تلاش می کنند تا با آغاز فصل جدید، همه‌چیز را پاکیزه و نو کنند.

در این بخش نکاتی ذکر شده که به کمک آن ها می توانید داخل فر ویا اجاق گاز را به سرعت براق بیاندازید و از نتیجه ی کار لذت ببرید.

 فر و اجاق گاز

برای تمیز کردن فرگاز میتوانید در منزل یک پاک کننده ی ارزان بسازید. یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی، یک قاشق چایخوری آب لیموترش و یک و نیم قاشق چایخوری مایع سفید کننده را در یک لیوان آب گرم حل کنید. محلول را با اسفنج به دیوارههای داخل فر بمالید و بگذارید 45 دقیقه بماند. سپس با دستمال مرطوب چند بار سطوح را تمیز کنید. این پاک کننده، مواد خشک شده و چربیهای سوخته را از دیوارهها جدا میکند.

 

برای تمیز کردن اجاق گاز بهتر است زمانی که اجاق سرد میشود با ابر نرم ومقداری جوش شیرین روی ان را کشیده وسپس با دستمال مرطوب روی ان را تمیز کنید.

 

برای از بین بردن بوی بد ولکه های چرب از داخل مایکروویو ، نیمی از یک لیمو ترش بزرگ را در ظرفی از آب قرار داده و بگذارید ده تا پانزده دقیقه درون فر یا مایکروویو بجوشد

 

 سریعترین راه برای تمیز کردن مایکروویو انداختن تعدادی دستمال کاغذی مرطوب به داخل آن و روشن کردن آن به مدت 3 الی 5 دقیقه است. این نیاز به دلیل علمی ندارد که بخار دستمال ها جرم ها را پاک خواهد کرد. هنگامی که دستمال ها خشک شدند از آن ها برای پاک کردن فضای داخلی فر استفاده کنید.

تابه های کباب پز فر با غذای سوخته ی داخل آن ها یک دردسر بزرگ برای تمیز کردن هستند. برای راحت تر شدن کار، سینی را داغ کرده و داخل آن پودر لباسشویی بریزید. پودر را با دستمال کاغذی های مرطوب بپوشانید و 15 دقیقه صبر کنید، دستمال ها را بردارید، و خواهید دید که چقدر راحت کثیفی و چربی را از بین خواهد برد.

 

 

 

نظر شما چیست؟