اخبار لوازم خانگی

ما هم قبول داریم در بازار شب عید کالای قاچاق وجود دارد

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت : بحث رها کردن طرح جلوگیری از ورود کالای قاچاق به هیچ وجه صحت ندارد و تا اندازه بسیار خوبی از سطح بازار جمع آوری شده اند اما متاسفانه به همان میزان کالاهای قاچاق به سمت فضای مجازی و به ویژه کانال های تلگرامی هدایت شده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پس از انتشار خبر جولان کالاهای قاچاق در بازار شب عید در ال کا ایران به سراغ رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران رفتیم و از وی در خصوص ادامه روند طرح مبارزه با قاچاق کالا جویا شدیم

محمد طحان پور در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» عنوان داشت : بحث رها کردن طرح جلوگیری از ورود کالای قاچاق به هیچ وجه صحت ندارد و تا اندازه بسیار خوبی از سطح بازار جمع آوری شده اند اما متاسفانه به همان میزان کالاهای قاچاق به سمت فضای مجازی و به ویژه کانال های تلگرامی هدایت شده است و این محصولات از طریق فضای مجازی به راحتی قابل تهیه است.

وی در ادامه افزود : ماهم قبول داریم که هنوز در سطح بازار و در برخی از واحدهای صنفی کالای قاچاق موجود است. به عنوان مثال همان تلویزیون هایی که دارای گیرنده ماهواره هستند با مدل بدون گیرنده آن از لحاظ ظاهری تفاوتی نمی کند و امکان شناسایی قاچاق بودن آن از پشت ویترین بسیار مشکل است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش که چگونه می توان نظارت بیشتری در این شرایط داشت بیان کرد : به نظر بنده صاحبان برندها از هر ناظری کارایی بیشتری دارند چراکه آنان به راحتی می توانند تشخیص دهند که کالای موجود در بازار محصولات شرکت بوده و یا به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

طحان پور ادامه داد : چند وقت پیش یک برند خارجی به ما مراجعه کرد که فلان واحد صنفی کالای شرکتی مارا به صورت قاچاق وارد کرده است. با ارائه مستندات از سمت ناظر آن شرکت به واحد صنفی مربوطه رفتیم و برخورد قانونی نیز صورت گرفت. ما امیدواریم با اجرایی شدن کامل کد شناسایی کالا بسیاری از این مشکلات حل شده و میزان کالای قاچاق تا حد قابل توجه ای کاهش یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد : اصل ماجرای قاچاق از مبادی ورودی و مسیرهای طولانی طی شده از مرزهای کشور تا واحدهای صنفی است. اینکه فقط واحدهای صنفی متخلف فروشنده را مقصر اول و آخر این ناهنجاری بدانیم درست نیست. باید بررسی دقیقتری انجام شود که چگونه با وجود ایست های بازرسی و موانع متعدد دیگر در مسیر ورود این کالاها به سطح بازار، همچنان شاهد ورود کالای قاچاق به کشور هستیم.

نظر شما چیست؟