اخبار لوازم خانگی

اولویت در مصرف کالای ایرانی یعنی حرکت در زمینه اشتغال و اقتصاد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه دولت، مجلس، تولیدکننده و مردم باید در خصوص حمایت از کالای ایرانی دست به دست هم دهند، گفت: اگر مصرف کالای ایرانی را اولویت قرار دهیم در زمینه اشتغال و اقتصاد قدم برداشتیم.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، روح‌الله بابایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بیانات نوروزی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و شعار سال، گفت: با توجه به اینکه هر ساله مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال موضوعی را مطرح می‌کنند، از دید من این نامگذاری یک فرمان و دستور است که مقام معظم رهبری تمام آحاد مردم را امسال در جهت تلاش اقتصادی دعوت کردند.

وی افزود: در این زمینه سه محور داریم؛ محور اول مصرف‌کننده و آحاد جامعه هستند، محور دوم تولیدکننده‌ها هستند، محور سوم دولت و مجلس است که حامی هستند، هر کدام وظیفه‌ای دارند. در وهله اول دولت و مجلس باید از تولیدکنندگان داخلی، بنگاه‌های داخلی و شرکت‌ها حمایت کنند علی‌الخصوص بنگاه‌های زود بازده که با هزینه کمتر اشتغال و تولید سریع‌تر دارد. دولت باید در این باره حمایت مالی داشته باشد و همچنین مجلس باید در جهت رفع موانع و مشکلات قانونی که برای تولید کنندگان است، قدم بردارد.

نماینده مردم بوئین زهرا درباره محور دوم یعنی همان تولیدکنندگان، تصریح کرد: تولیدکنندگان باید در داخل کالاهایی را تولید کنند که کیفیت خوبی داشته باشد تا بتواند با کالاهای مشابه خارجی رقابت کند. اگر این موضوع رخ دهد محور اصلی و سوم که مردم و مصرف‌کننده هستند باید به سوی کالاهای ایرانی روی بیاورند.

بابایی تاکید کرد: خرید کالای ایرانی به نوعی یک زمینه شغلی برای فرزندان خانوارها ایجاد می‌کند. اگر دست به دست هم دهیم و مصرف کالای ایرانی را اولویت قرار دهیم در زمینه اشتغال و اقتصاد کشور قدم برداشته‌ایم. اگر این سه محور این فرمان را با جان دل بپذیرند این موضوع عملی خواهد شد و نتیجه خواهیم گرفت.

نظر شما چیست؟