اخبار لوازم خانگی

واردات کالاهای پیشرفته و داخلی سازی آن موجب ایجاد اشتغال می شود

بخش زیادی از کارخانه های کشور با همکاری شرکت های مادر برند های سامسونگ، ال جی و دوو به تولید محصولات می پردازند و این امر موجب اشتغال زایی و ارز آوری برای کشور شده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» بیان داشت: بخش زیادی از کارخانه های کشور با همکاری شرکت های مادر برند های سامسونگ، ال جی و دوو به تولید محصولات می پردازند و این امر موجب اشتغال زایی و ارز آوری برای کشور شده است.

وی در این راستا تشریح کرد: حمایت از تولید داخلی یعنی کمک و ارائه تسهیلات به کارخانه هایی که با واردات دانش فنی به تولید کالای با کیفیت می پردازند هم اکنون بخش زیادی از لوازم خانگی موجود در بازار که از نام های سامسونگ و ال جی برخوردارند در داخل کشور تولید شده است و کیفیت این کالاها در سطح مناسبی قرار دارد این امر موجب شده تا تولیدات خارجی توان لازم را برای رقابت با کالاهای داخلی نداشته باشند.

این عضو اتاق اصناف افزود: هم اکنون کارخانه هایی مانند بوتان با نام خارجی حدود 120 هزار دستگاه آبگرمکن به 20 کشورهای اروپایی صادر کرده است، کشور هایی نظیر ترکیه هم با بهره گیری از همین شیوه موجب راه اندازی و توسعه صنعت کشور و اشتغال زایی شده اند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی اظهار کرد: حدود 100 کارخانه تولید لوازم خانگی در کشور وجود دارد اما تنها 7 مورد کالای با کیفیت تولید می کنند بخش زیادی از این کارخانه ها از ارائه خدمات پس از فروش برخوردار نیستند و به سبب بالا بودن هزینه های تولید و قیمت تمام شده به منظور اینکه بتوانند در بازار رقابت کنند برای کاهش قیمت محصولاتشان از کیفیت خود می کاهند و این امر موجب سلب شدن رضایت، اطمینان و اعتماد مردم نسبت کالای داخلی می شود.

طحان پور اظهار کرد: دولت باید کارخانجات کوچک را موظف کند تا به تولید قطعه لوازم خانگی بپردازند و آن را به کارخانه های بزرگ به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه واردات کالاهای پیشرفته ای که نمونه در کشور وجود ندارد موجب ایجاد مشکل در بازار نمی شود بلکه تاثیر مثبتی به دنبال دارد تشریح کرد: واردات تولیداتی که نمونه با کیفیت و مشابه آن در کشور وجود دارد امری مشکل ساز است اما ورود کالاهای پیشرفته و مدرن سبب می شود تا تولیدکنندگان آن با واردات دانش و تکنولوژی لازم محصول مورد نظر را در کشور داخلی سازی کنند.

نظر شما چیست؟