سایر خبرها

تعلیق برنامه همکاری فیسبوک با بیمارستان‌ها پس از رسوایی بزرگ

شرکت فیس بوک در تلاش بود تا بتواند با همکاری با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی روند تشخیص و درمان کاربرانش را تسریع کند اما پس از رسوایی بزرگ این غول تکنولوژی، این طرح به حالت تعلیق درآمد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از CNBC، شرکت فیسبوک که یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی و پلت‌فرم‌های ارتباط جمعی در جهان محسوب می‌شود، سال گذشته از مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های پزشکی درخواست کرد که به منظور تسریع روند تشخیص بیماری و درمان کاربرانش، با این مراکز همکاری کند و اطلاعات آن‌ها را در صورت نیاز، به آنها تحویل دهد.

این همکاری در مواقع اضطراری و اتفاقات غیر مترقبه بسیار مفید و کاربردی به نظر می‌رسد و موجب می‌شود هرچه سریعتر پزشک معالج بیماران از سابقه بیماری و فعالیت‌های وی در شبکه اجتماعی فیس بوک مطلع شود و برای درمان و نحوه عمل جراحی آن‌ها تصمیم فوری بگیرد.

بسیاری از کارشناسان در حوزه پزشکی، بهداشت و سلامت از این طرح استقبال زیادی کرده بودند و به باور آنها، اجرای موفقیت‌آمیز آن می‌توانست برای عده کثیری از کاربران فیس بوکی که با مشکل و بیماری ناگهانی روبرو می‌شوند، کاربردی باشد.

اما متاسفانه بعد از وقوع رسوایی بزرگ فیس بوک مبنی بر همکاری با موسسه تحقیقاتی و مشاوره سیاسی کمبریج آنالیتیکا، اجرا و ادامه این برنامه متوقف شد. فیس بوک در مصاحبه با خبرنگار CNBC این برنامه را تایید کرد اما در ادامه افزود که ترمز اجرای این طرح متاسفانه بخاطر مسائلی که برای فیس بوک پیش آمد، کشیده شد.

وی ادامه داد: فیس بوک از هم اکنون باید بیشتر تلاش کند که عملکرد خود را در حفاظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربرانش بهبود ببخشد و بیشتر از پیش در این زمینه شفاف‌سازی کند.

این طرح می‌توانست جان آن دسته از افراد تنها یا سالخورده‌ای که کسی را در زندگی ندارند و یا حافظه خود را از دست داده‌اند، در مواقع اضطراری نجات دهد،  اما حالا به نظر نمی‌رسد فیس بوک با رسوایی بزرگی که به بار آورده است، به این زودی‌ها بتواند توجه و اعتماد مردم و کاربرانش را جلب کند و این برنامه احتمالا تا زمان زیادی در حالت تعلیق خواهد ماند.

تقریبا بیش از دو هفته پیش بود که رسانه‌ها گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک با یک موسسه تحقیقاتی و مشاوره سیاسی انگلیسی تحت عنوان کمبریج آنالیتیکا در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش همکاری کرده است. پس از آن مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی و تحقیقاتی و همچنین نقض حریم شخصی کاربران متهم کردند.

این شبکه اجتماعی به سرعت در آماج حملات شدید کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت، به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکتها و افراد معروف به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک اقدام کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند/ایسنا/.

نظر شما چیست؟