اخبار لوازم خانگی

فرمانروایی ال جی در بازار جهانی تلویزیون های الد

شرکت ال جی الکترونیک موفق به فروش 1.5 میلیون واحد تلویزیون الد در سال اخیر شده و انتظار می رود که این میزان در سال 2018، به 2 میلیون دستگاه تلویزیون افزایش یاید.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت ال جی الکترونیک موفق به فروش 1.5 میلیون واحد تلویزیون الد در سال اخیر شده و انتظار می رود که این میزان در سال 2018، به 2 میلیون دستگاه تلویزیون افزایش یاید.

بنا به گزارش دی جی تایمز، فروش تلویزیون های الد در مجموع در سال اخیر به 2 میلیون واحد رسید که پیش بینی می شود.، فروش این سری تلویزیون ها در سال 2018 به 3 میلیون نسخه برسد.

شرکت ال جی الکترونیک رهبر بی و چون چرای این حوزه محسوب می شود که در سال اخیر 1.5 میلیون دستگاه تلویزیون فروخت و 75 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد.

اما تحلیل گران پیش بینی می کنند که فروش تلویزیون های الد ال جی در سال جاری به 2 میلیون واحد برسد و سهم فروش این برند کره ای در بازار تا 66 درصد کاهش یابد.

بعد از این غول تکنولوژی کره ی جنوبی، شرکت سونی با فروش 200 هزار نسخه الد در سال اخیر در جایگاه دوم قرار دارد.

به نظر می رسد، میزان فروش تلویزیون های الد سونی در سال جاری به 500 هزار نسخه برسد.

در حالی که 500 هزار نسخه ی باقی مانده میان دیگر برندهای فعال در این حوزه از جمله فیلیپس، گراندیگ، Loewe و همچنین شرکت های چینی مانند هایسنس تقسیم می شود.

در ادامه این گزارش آمده است، علاوه بر فروش دومیلیون نسخه تلویزیون الد توسط ال جی الکترونیک در سال 2018، به نظر می رسد ال جی دیسپلی 500 هزار پنل را برای سونی و شرکت های چینی تامین کند.

شرکت ال جی دیسپلی، شرکت تابعه گروه بزرگ ال جی بخش عمده ای از ساخت و تولید پنل تلویزیون الد را در سال 2018 در اختیار دارد.

این شرکت که تحت تملک گروه بزرگ ال جی قرار دارد، در حوزه تامین پنل نسخه های الد برای سایر تولید کنندگان فعالیت می کند و در آینده ای نزدیک کارخانه ی تلویزیون های الد 10.5G را با قابلیت تولید انبوه پنل های بزرگتر و رزولوشن 8K احداث خواهد کرد.

تلویزیون های مبتنی بر فناوری الد بخش نسبتا کوچکی از بازار تلویزیون را به خود اختصاص می دهد که در واقع 210-220 میلیون دستگاه در سال است.

با وچود این، فناوری صفحه نمایشگر به دنبال کسب سهام بیشتر در بخش های سود آور بوده و در آینده ای نزدیک ظرفیت آن به شکل چشم گیری افزایش خواهد یافت.

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • افشین | 25 تیر 1400 در 9:40 ق.ظ

    درود،اما بازار تلویزیونهای های اند و گرانقیمت در دست سونیست.ضمنا وقتی عنوان میکنید پنلهای اولد سونی ساخت الجی هست کامل توضیح بدید تا شایبه به وجود نیاد که سونی از پنلهای اولد الجی استفاده میکنه، سونی پنلهای اولدش رو که تکنولوژی انحصاری خود سونیست در خط تولید پنلهای اولد کارخانجات الجی تولید میکنه یعنی الجی تنها وظیفه تولید پنلهای سونیو در کارخانه تولید پنلش داره با تکنولوژی انحصاری خود سونی و نه پنلهای اولد با تکنولوژی الجی،هرچند که پدر تلویزیون اولد خود سونی هست و اولین صفحه نمایش اولد دنیارو که یک صفحه نمایش 19 اینچی بود در سال 2012 به دنیا معرفی کرد و بعد این تکنولوژی رو به الجی و سامسونگ هم فروخت و این دو برند رو اوردن به تولید صفحه نمایشهای اولد.