اخبار لوازم خانگی

صاحبان واحدهای صددرصد تخریبی زلزله زده لوازم خانگی می گیرند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: 2 قلم کالای لوازم خانگی به خانواده هایی که خانه هایشان در اثر زلزله 7.3 دهم ریشتری 21 آبان 96 صددر صد تخریب شده است، داده می شود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مهرداد سالاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نظر استاندار براین است که با توجه به در پیش بودن فصل گرما کولر به همراه یخچال خریداری شود اما از آنجایی که نیازهای افراد متفاوت است، تصمیم گیری در این زمینه به بعد از مشخص شدن نتایج نظرسنجی که توسط مقامات محلی از مردم انجام خواهد شد، موکول شده است.
وی در خصوص امهال وام های بانکی نیز گفت: امهال برای واحدهایی که صددرصد تخریب شده اند همین الان انجام می شود و برای سایر واحدهایی که در مناطق زلزله زده هستند تا سقف 50 میلیون تومان طبق وعده دولت امهال انجام خواهد شد و فقط منتظر ابلاغ آیین نامه آن به بانک ها هستیم.
سالاری در خصوص امهال وام های بالای 50 میلیون تومان نیز گفت: تصمیم گیری در این خصوص منوط به ارزیابی کمیته ای متشکل از فرماندار، بانک و سایر مسئولان خواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: 22 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان تاکنون به صورت کامل تعمیر و مرمت شده اند.
سالاری افزود: دولت تدبیر و امید اعتبارات بسیار مناسب و بی سابقه ای را به بازسازی مناطق زلزله زده اختصاص داده که مدیریت ارشد استان نقش بسیار مهمی در این زمینه داشته است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

نظر شما چیست؟