اخبار لوازم خانگی

ارتباط خانه با خودرو به کمک دستیار صوتی علی بابا

شرکت های خودروسازی دایملر، آئودی و ولوو نخستین خودروسازهایی هستند که دستیار صوتی علی بابا، تیمال جینی (Tmall Genie) را به ابزارهای هوشمند محصولات خود اضافه می کنند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت های خودروسازی دایملر، آئودی و ولوو نخستین خودروسازهایی هستند که دستیار صوتی علی بابا، تیمال جینی (Tmall Genie) را به ابزارهای هوشمند محصولات خود اضافه می کنند.

صاحبان خودروهای نام برده می توانند به لطف دستیار صوتی علی بابا که از لقب پرفروش ترین دستیار صوتی در چین بهره می برد، میزان مصرف سوخت، مسافت پیموده، وضعیت باتری و موتور و هم چنین درب ها و پنجره و یا شرایط دمایی را به کمک فرمان صوتی از منزل کنترل کنند.

انتظار می رود، ویژگی های ذکر شده به زودی در اختیار مشتریان قرار بگیرد. شرکت سوئدی ولوو از عرضه خدمات تیمال جینی در مدل های   XC60، S90 وXC90 خبر داده است.

 آئودی و دایملر تاکنون اطلاعاتی در خصوص این که کدام مدل ها از این دستیار صوتی بهره خواهند برد، منتشر نکرده اند.

به گفته ی لی جوان چن، سازنده ی دستیار صوتی تیمال جینی،خودروها محیطی هستند که افراد در کنار خانه و یا محل کار بیش ترین زمان خود را در آن به سر می برند و ارتباط آن با خانه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود، «نحوه خدمت به کاربران خودرو از طریق دستیار صوتی جینی تیمال در الویت شرکت ما قرار دارد و ما به کمک خودروسازهای برتر جهان مانند دایملر، آئودی و ولوو به دنبال انقلاب جابه جایی هوشمند در چین هستیم.»

این قابلیت جدید پیش از نمایشگاه خودرو پکن 2018 معرفی خواهد شد و در واقع نخستین همکاری بخش Labs علی بابا با شرکت های خودروسازی است.

عمده فعالیت های بخش Labs علی بابا به توسعه و تحقق خانه هوشمند و فناوری اینترنت اشیا برای استفاده ی مشتریان مانند دستیار صوتی تیمال جینی اختصاص دارد.

دستیار صوتی تیمال جینی در سال 2017 معرفی شد و تاکنون، بیش از دو میلیون نسخه از آن در چین به فروش رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما چیست؟