سایر خبرها

رشد درآمد اپلیکیشن‌های موسیقی در سال گذشته

درآمد اپلیکیشن های پخش آنلاین موسیقی در سال گذشته ۲۰۱۷ نسبت به سال قبل از آن، ۴۳ درصد رشد و افزایش داشته است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از وب سایت دیجی ترندز، گزارش تحقیقاتی که موسسه MIDIA ارائه داده، به وضوح نشان می‌دهد که درآمد اپلیکیشن‌های استریم موزیک یا پخش آنلاین موسیقی بخش بزرگی از درآمد حوزه موسیقی در جهان را تشکیل داده است. بدین ترتیب که این برنامه‌های حوزه موسیقی در سال گذشته ۲۰۱۷میلادی توانستند در مقایسه با سال قبل ۴۳ رشد و افزایش درآمد داشته باشند.

مجموع درآمد صنعت موسیقی در جهان در سال ۲۰۱۷، ۱۷.۴ میلیارد دلار گزارش شده است که نسبت به سال ۲۰۱۶ با درآمدی معادل ۱.۴ میلیارد دلار، افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است. در این میان، اپلیکیشن‌های استریم یا پخش آنلاین موسیقی نقش به‌سزایی در آن ایفا کرده‌اند.

البته با افزایش سهم سرویس‌های استریم موسیقی در جهان همچون اپل موزیک و اسپاتیفای، روش‌های دیگر گوش دادن به موسیقی همچون دانلود از طریق وب سایت‌های غیرقانونی، یا حتی خرید آلبوم‌های موسیقی از فروشگاه‌ها، با یک کاهش درامد ۷۸۳ میلیون دلاری مواجه شده است.

بدون شک، منطقه آمریکای شمالی که شامل ایالات متحده آمریکا و کانادا می‌شود، از بزرگترین طرفداران و کاربران اپلیکیشن‌های استریم موسیقی به شمار می‌روند. ایالات متحده به تنهایی حدود ۴۰ درصد از درآمد سرویس‌های موسیقی در جهان را به خود اختصاص داده است. درآمد سرویس‌های استریم موسیقی در این کشور از ۲.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرده است.

برآورد می‌شود تعداد مشترکین سرویس‌های استریم موسیقی در آمریکا تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۹۰.۱ میلیون نفر خواهد رسید که در مقایسه با آمار ۴۹.۱ میلیون نفری کنونی، شاهد یک رشد دو برابری خواهد بود. محبوبیت سرویس‌های موسیقی علاوه بر اینکه توانسته درآمد این صنعت را شکوفا کرده و افزایش دهد، به رعایت حقوق کپی‌رایت و حق نشر آهنگ‌ها نیز کمک بسیاری کرده است./ایسنا/

انتهای پیام

نظر شما چیست؟