اخبار لوازم خانگی

علت اصلی افزایش قیمت لوازم خانگی/ تاثیر برندهای کره ای در ایجاد اشتغال+ویدئو

نوسانات بازار ارز در طی چند سال گذشته نشان داده که تاثیر مستقیمی بر سایر بازارهای صنعتی و اقتصادی کشور دارد. افزایش 10 درصدی لوازم خانگی در بازار نیز بخشی از ترکش های نوسانات بازار ارز بود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نوسانات بازار ارز در طی چند سال گذشته نشان داده که تاثیر مستقیمی بر سایر بازارهای صنعتی و اقتصادی کشور دارد. افزایش 10 درصدی لوازم خانگی در بازار نیز بخشی از ترکش های نوسانات بازار ارز بود. از طرفی در سال جاری که رهبر معظم انقلاب آن را “سال حمایت از کالای ایرانی” نام گذاری کردند، نوک پیکان انتقادات برخی از منتقدین به حضور برندهای کره ای در ایران و همچنین میزان تبلیغات این برندها در سطح کلان شهر ها نشانه رفت. منتقدین بر این باور هستند که برندهای کره ای سهم بازار برندهای داخلی را گرفته اند و در نقطه مقابل عده ای دیگر از کارشناسان حوزه صنعت لوازم خانگی با دیدگاه منتقدین مخالف بوده و میزان اشتغال این برندها و داخلی سازی آن ها را نقطه عطف حضور برندهای خارجی در بازار میدانند. آنها معتقدند که حضور برندهای خارجی مانند سامسونگ، ال جی و دوو باعث رشد کیفی و ایجاد رقابت در بازار شده و از طرفی میزان داخلی سازی این برندها و ورود تکنولوژی کره ای ها به بازار می توانند سبب رشد و شکوفایی برندهای داخلی شود.

در همین راستا به سراغ محمد طحان پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران رفتیم و در گفتگوی تفصیلی با وی، از مشکلات و چالش های پیش رو سخن گفتیم.

نظر شما چیست؟