اخبار لوازم خانگی

تولید کالای با کیفیت مهارکننده ی قاچاق است

ریاست اتحادیه ی لوازم خانگی اذعان کرد: در شرایط اقتصادی امروز، استفاده از کالای ایرانی باید تبدیل به خواستی ملی شود لذا تولید کالای با کیفیت و با قیمت مناسب، جوابگوی نیاز مردم کشور و نیز مهار کننده ی قاچاق خواهد بود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان پور،ریاست اتحادیه ی لوازم خانگی کشور در گفتگو با برنامه ی پرسمان رادیو گفت و گو با موضوع کنترل قاچاق با بیان اینکه پدیده ی شوم قاچاق بزرگترین لطمه را به خط تولید کشور وارد کرده است تصریح کرد: قاچاق در کنار ضربه به تولید، فروشندگان کشور را نیز همچون سیلی با خود به قهقرا می برد.

وی افزود: خوشحالم که اتحادیه ی لوازم خانگی کشور طیّ این مدت، در راستتی مبارزه با قاچاق،بهترین همکاری ها را با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته و تا جایی که امکانات در اختیار داشته این همکاری را قطع نکرده است.

ریاست اتحادیه ی لوازم خانگی کشور اذعان کرد: ما با تلاش خود توانستیم پدیده ی قاچاق را از واحدهای صنعتی دارای پروانه ی کسب بیرون برانیم.

طحان پور خاطر نشان کرد: به علت وجود استفاده ی غلط از دانش و تکنولوژی موجود در کشور،بخشی از ضررهای قاچاق از طریق کانال های مجازی متوجه ی تولید و اقتصاد کشور شده است اما نمی توان گفت همه ی کانال های تلگرامی در پی قاچاق هستند بلکه بسیاری نیز از این طریق و با فروش کالاهای ایرانی،برای خود ایجاد شغل کرده اند.

وی بحث عدم وجود فرهنگ (که مسبب بروز قاچاق است) را رد و تصریح کرد: به عقیده ی بنده بحث فرهنگ به پله ی فراری برای مسئولین تبدیل شده چرا که اگر به تولید کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب دست بزنیم قاچاق کاملا فلج خواهد شد.

رئیس اتحادیه ی لوازم خانگی در ادامه با بیان اینکه در کشور ما در بخش تولید آبگرمکن های دیواری،پکیج و نیز اجاق گاز،قاچاق صورت نمی گیرد اذعان کرد: در این خصوص علت را فقط و فقط در کیفیت بالا و قیمت های عالی اینگونه کالاها باید جست و لازم به ذکر است که مسئولین باید پاسخگو باشند که یخچال فریزر با آن حجم و ابعاد چگونه می تواند خود به خود وارد فروشگاه ها شود؟آیا پاسخ به این سوال هم وظیفه ی ماست؟آیا نباید جلویش گرفته شود؟

طحان پور در پایان اظهارات خود خاطر نشان کرد: به جای پیش کشیدن بحث فرهنگ باید عنوان خواست ملی را مطرح کنیم هر چند مسائلی از قبیل مالیات و گمرک و خیلی موارد دیگر باعث افزایش قیمت تمام شده ی کالاهای ایرانی و در نهایت بروز قاچاق شده اما با تولید با کیفیت این مشکل حل شدنی خواهد بود.

دکتر محمد صادق افراسیابی،معاونت فرهنگ سازی و توسعه ی کسب و کارهای مرکز توسعه ی فناوری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این موضوع با مهم خواندن موضوع فرهنگ استفاده از کالای ایرانی تصریح کرد: جامعه ی ما اهل تحقیق و مطالعه نیست لذا تبلیغات و باورهای غلط ماهواره ای بر علیه کالای ایرانی را بی چون و چرا می پذیرد لذا به نظر بنده بهترین راهکار مهار قاچاق این است که مردم کالاهای خوب ایرانی را به یکدیگر معرفی کنند.

نظر شما چیست؟