اخبار لوازم خانگی

سیستم بانکی، مالیات و گمرک از تولید کنندگان داخلی حمایت کنند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این ‎ که تولید کننده و مصرف کننده لازم و ملزم همدیگر هستند، گفت: سیستم بانکی، مالیات، بیمه و گمرک باید سعی کنند با تغییر رویه اجرایی در سال حمایت از تولید ایرانی از تولیدات داخلی حمایت کنند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سید محمود نوابی در پنجمین دوره جشنواره تجلیل از بنگاه‌های اقتصادی برتر استان یزد، با بیان این‌که اولویت امسال مبارزه با قاچاق کالا اولویت وزارت صنایع است، اظهار کرد: حوزه برخورد با کالای قاچاق باید در حد برخورد با مواد مخدر در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد هم‌افزایی جدی در مسیر مبارزه با کالای قاچاق، افزود: توجه جدی در این امر نقش مهمی در رونق و حمایت از کالای ایرانی ایفا می کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تبلیغ کالاهای داخلی و استفاده مسئولان از محصولات بومی را از جمله ضرورت‌های اجرایی در حوزه حمایت از کالای ایرانی دانست و بیان کرد: سیستم بانکی، مالیات، بیمه و گمرک باید سعی کنند با تغییر رویه اداری و اجرایی از تولیدات داخلی حمایت کنند.

نوابی با اشاره به اینکه شرایط باید به گونه‌ای باشد که فروشنده از خرید مشتری تشکر کنند تصریح کرد: متاسفانه شخصی که بخواهد از فروشنده فاکتور بگیرد خجالت می‌کشد و بعضا مورد تمسخر توسط فروشنده قرار می‌گیرد در حالی که این موضوع یک باید یک اصل باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه توسعه یافتگی کشورهایی مثل کره در صنعت به دلیل این است که تولید کننده و مصرف کننده توانستند ارتباط خوبی بین خود ایجاد کنند بیان کرد: تولید کنندگان باید به مواردی از جمله افزایش کیفیت و بهبود وضعیت بسته‌بندی محصولات توجه داشته باشیم.

نوابی، افزایش دوره‌های گارانتی را یکی دیگر از راهکارهای حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد و ادامه داد: تولید کننده و مصرف کننده لازم و ملزم همدیگر هستند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت محصولات ایرانی، گفت: توجه به بسته بندی کالاهای ایرانی از دیگر ضرورت‌های اجرایی در بحث رونق و حمایت از تولید داخلی است.

وی در پایان با بیان این‌که لزوماً تمام کالاهای خارجی دارای کیفیت مناسب نیستند، تصریح کرد: شناخت نیاز مشتری ضروری است.

 

بازارهای زیرپله‌ای تهدیدی جدی برای تولید داخلی است

رییس اتاق بازرگانی با بیان این‌که حمایت از کالای ایرانی مستلزم حمایت مستمر از تولید کنندگان است، گفت: بازارهای زیرپله‌ای تهدیدی جدی برای تولید کننده و مصرف کننده داخلی است.

قمی در پنجمین دوره جشنواره تجلیل از بنگاه‌های اقتصادی برتر استان، ضمن تشکر از استاندار یزد برای پیگیری جدی بحث آب یزد، اظهار کرد: گسترش تولید و تنوع کالا آرامش بسیاری برای آحاد جامعه فراهم کرده است.

رییس اتاق بازرگانی استان یزد گفت: در ایران مسئولیت تولید کننده از طریق مسئولیت مدنی شناخته شده است و این در حالی است که این قانون آن طور که باید و شاید از حقوق مصرف کننده حمایت نمی‌کند.

قمی، بازارهای زیرپله‌ای را تهدید جدی برای تولید کننده و مصرف کننده داخلی دانست و بیان کرد: توسعه تولیدات داخلی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از اولویت‌های اجرایی اتاق بازرگانی و مدیریت اقتصادی استان است.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی تعیین شده است، خاطرنشان کرد: حمایت از کالای ایرانی مستلزم اجرای نظارت های دقیق به منظور جلوگیری از بازارهای زیرپله‌ای و حمایت مستمر از تولید کنندگان است./ایسنا/

انتهای پیام

نظر شما چیست؟